foto in formulier tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

groteniels

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2010
Hallo iedereen,

Ik ben een database aan het maken met alle voertuigen. Als ik het formulier open wil ik dat de foto van de voertuig laat zien. het pad waar de foto staat heb ik in een aparte tabel weergegeven. deze koppeling werkt wel, maar alleen als ik hem opnieuw invoer en hij moet dit automatisch doen als ik door de formulier blader. Kan iemand mij hiermee helpen. ik kom er niet meer uit.

groeten niels

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-OQGFNYUJU6NW.zip

om te beginnen heb je de afbeelding ingesloten, en niet gekoppeld. Dat heeft nogal dramatische gevolgen voor de grootte van je db. Ik heb thuis wel een voorbeeldje van hoe je het beter kan aanpakken met linkjes etc. Even geduld dus...
Al zijn er wel andere voorbeelden te vinden op het forum.

Zowaar een pluspuntje ;) Was ik inderdaad vergeten. Overigens is de voorbeelddb in 2k format, en dan gaat mijn opmerking uiteraard wel op.

Ik heb deze database gemaakt in access 2000 en naar mijn weten zoekt die in de pad waar ook de access bestand in staat. mischien dat die hem er dan wel in opslaat maar als je een andere bestandsnaam invult geeft die een ander bestand weer. Dit heb ik middels VBA scripts gemaakt. alleen werkt dat nog niet zoals ik wil. Maar als ik dat voorbeeldje van jou krijgen zou fijn zijn.

alleerst dank voor de vele reactie's ik ben nu ook al een stuk verder gekomen. Ik heb nu binnen het formulier een keuzevak waarmee ik een foto kan openen die in een bestand staat verwezen. nu wil ik alleen dat wanneer er in het vak kenteken in de formulier een kenteken in staat gevuld deze ook laat weergeven in het keuzevak voor de afbeelding. de afbeelding zal ik dan de kenteken als naam geven. ik heb het betsnad in een link staan. ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

groeten niels

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-4DI4BKHTN8H7.zip

nog een aanvulling. ik kan dit niet door middel van besturingselementbron.

groeten niels

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan