• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto in hyperlink NIET in explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

polderploer

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2007
Beste mensen,

Middels de formule =HYPERLINK(;) link ik een foto welke ergens op mijn schijf staat. Als ik de foto open door op de hyperlink te klikken dan wordt ie geopend in Internet Explorer. Ik zou graag zien dat ie het opent in de voorbeeldviewer, zoals je krijgt als je via verkenner de foto opent.

De reden hiervan is dat de foto dan volledig op het scherm wordt getoond, ipv op ware pixelgrootte in de internet explorer.

Ik heb overal op gezocht, maar ik kan niets vinden, wellicht dat ik ook niet gericht genoeg zoek, want ik weet niet precies waar ik op moet zoeken.

Alvast bedankt voor de tips!

Aannemend dat het om jpg gaat, kun je de koppeling wijzigen in mapopties van verkenner.

Code:
=hyperlink("D:\Rob\Mijn afbeeldingen\DCIM\2003\PICT0088.JPG";"foto")
opent bij mij IrfanView.

Bijlagen

• mapopties.jpg
    mapopties.jpg
    34,4 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
helaas heeft bij mij dit geen effect, zie screenshot.

Bijlagen

• jpg bestand in viewer.JPG
    jpg bestand in viewer.JPG
    45,2 KB · Weergaven: 66
Toch maar IrfanView installeren? :confused:

Tja, ik zou wel willen echter het is voor op het werk en daar krijg ik het echt niet voor elkaar. Daar ook veel meer gebruikers "mijn" hyperlink gaan gebruiken.

Zijn er geen andere mogelijkheden? Iets met een macro wellicht?? Ik heb al een en ander geprobeerd, maar kom er niet uit.

echter het is voor op het werk en daar krijg ik het echt niet voor elkaar. Daar ook veel meer gebruikers "mijn" hyperlink gaan gebruiken.
Is er daar geen systeembeheerder die het antwoord weet?

haha, daar moet ik een beetje om lachen,

Nee daar hoef ik geen medewerking van te verwachten.

Het zit als volgt, ik heb een aantal (groot aantal) foto's welke we gaan orderen en er labels achter te hangen. Via excel zal het dan via de hyperlink geopend kunnen worden, echter nu dus in internet explorer, en dit is niet handig want dan komen ze op ware pixelgrootte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan