foto in picturebox invoegen op basis van een locatie gespecifieerd in exceltabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

blueberry013

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2011
Hallo!!

Ik heb een vraag voor invoegen van een foto in een picturebox.

Via een combobox kan ik artikelnummers oproepen. Hieraan gekoppeld worden bepaalde tekstvelden ingevuld in een form met gegevens uit een exceltabel.
Bedoeling is nu dat een picturebox een foto weergeeft waarvan de locatie eveneens in de excel tabel staat... (F:\afbeeldingen\pic.jpg)

Indien het artikel verandert zou dan bv. in de picturebox de foto weergegeven worden : F:\afbeeldingen\pic2.jpg

Is dit mogelijk?

alvast bedankt!
groetjes
Wim

p.s. alle artikelnummers hebben verschillende foto's... het gaat over een 1000-tal verschillende...

foto in een userform

maak een map en zet hierin de excelfile en een map waar de foto's in staan benoem de fotos het zelfde als jou artikelnummers .jpg

zet een afbeelding activeX-besturings element op ("jou blad naam") vlak bij cel A100 of waar jezelf wil.
de code hieronder werkt met image1 zoals dat in mijn geval is
met cel A100 en image1 element kun je meerdere pictureboxen vullen met een afbeelding
cel "A100" laat je door een combobox vullen met jou artikel nummers die gekozen worden, bijv: "Range("a100") = Me.cboartikelnummers.Value"
Code:
Private Sub cboartikelnummers_Change()
With Worksheets("jou blad naam")
Range("a100") = Me.cboonderdeel.Value
Me.Image1.Picture = Worksheets("jou blad naam").Image1.Picture
End With
End Sub
deze code plaats je in het werkblad waar je de activeX-besturingselement plaatst
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Const PictDir As String = "padnaam\"
If Target.Address = "$A$100" Then
    If Not Dir(PictDir & Target & ".jpg") = vbNullString Then
        Image1.Picture = LoadPicture(PictDir & Target & ".jpg")
            Else
        Image1.Picture = LoadPicture(PictDir & "Geen_Foto.jpg")
    End If
End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Aangezien artikelnummers en fotolocatie in 1 tabel staan zou ik met Find het artikelnummer opzoeken in de tabel en met Offset de locatie ophalen en dan de foto onmiddelijk inladen zonder eerst al die bewerkingen op het werkblad.

Ik heb even geprobeerd, maar het lukt ni echt...

Ik heb even een zeeer vereenvoudigde versie bijgevoegd....

Bedoeling is dat bij oproepen van een artikelnummer er 3 foto's getoond worden... 1 in enkel vak. De locatie zou opgeslagen moeten worden in pagina planning... (zodanig dat ik deze terug kan oproepen achterna (maar dat heb ik nu niet bijgevoegd)Bekijk bijlage foto's.xlsx

foto laden

Bekijk bijlage foto's test.xlsm
hoi
ik ben aan het puzzelen geweest en mischien is dit iets voor jou
de fotos worden nu in een comment venster geplaatst
de volgende link heb ik eerst geprobeerd maar dat kreeg ik niet voor elkaar met 3 fotos
http://www.youtube.com/watch?v=MzF_5DXhqbs
na ff verder speuren vond ik dit
http://www.contextures.com/xlcomments03.html

in de bijlage heb ik aan jou bestand een paar dingen veranderd
zoals jou blad "Artikel" kolom A de nummering aangepast 1 = 01 enz
ivm met sortering van A tot Z
anders werkte de gegevensvalidatie in cel B3 niet goed

in de zelfde map als waar jou fotos staan moet ook 1 foto staan genaamd "Geen_Foto.JPG"
het zou een fototje moeten zijn met die tekst in beeld
mocht er dan een artikel gekozen worden waar geen foto bij geplaatst is komt de "Geen_Foto.JPG" in beeld
als je nog vragen hebt of het werkt onverhoopt bij jou toch niet
hoor ik het graag

Helaas kreeg ik de manier die Warmebakkertje voorstelde niet voor elkaar

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan