Foto invoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter GV67
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GV67

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2004
Ik heb een eenvoudige database die al gemaakt is in Access '97. Hierin staan al een aantal fotos. Nu heeft een update plaatsgevonden naar Access 2003 en kan ik een foto niet meer zichtbaar geimporteerd krijgen, alleen als link. Hoe is het te realiseren dat ik toch mijn foto in mijn formulier krijg te zien en geen link?
Bedankt voor de hulp alvast.

GV.

Warschijnlijk heb je in de vorige versie gebruik gemaakt van een ActiveX control om de foto's in te laten zien. Als die weg is of ook in versie is opgehoogd zou dat de oorzaak wel eens kunnen zijn.

In de VBA editor via Tools --> References kun je zien of je missende koppelingen hebt. Er staat dan duidelijk MISSING voor. Ik weet echter niet zeker of je daar ook dit soort gekoppelde bestanden ziet.

Grtz,

De fotos zijn in .JPG formaat om de grootte zoveel mogelijk te beperken. Als ik er een .BMP file van maak lukt het wel. De oudere fotos staan in de tabel vermeld als MSPhotoEditor vermeld. Bij de nieuw toe te voegen fotos lukt dit dus niet. Ik kan die MSPhotoEditor ook echt nergens meer vinden?
Maar BMP wil ik ook niet want dan krijg ik te maken met foto's die 3 MB groot zijn, is wat overdreven hé?
Wie helpt me aan de gouden tip ?

Bedankt !

M,

Hartelijk dank voor je hulp, dit is precies waar ik naar zocht.

Groeten,

Nu in een rapport

In het formulier is het gelukt middels Imagecontrol (stukje VBA) om de foto zichtbaar te krijgen zonder hem daadwerkelijk in de database op te nemen ... Perfect.

Maar nu het vervolg ...

Als ik nu de foto in een rapport af wil laten drukken, hoe ga ik dat dan aanpakken ?

Niemand een idee ?

Heeft echt niemand een idee hiervoor ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan