• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto koppelen met nummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

shanna

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Hoi
Heb het jaren geleden eens gedaan maar ik weet niet meer hoe, in een personeelslijst staan de naw gegevens. Op een ander tabblad kan je een personeelsnummer ingeven en dan verscijnen de desbetreffende gegevens overzichterlijk van 1 werknemer.
Graag zou ik hier dan ook de pasfoto bij hebben, deze staan als jpg bestandjes op de server. De naam van de foto is het personeelsnummer, als er dus een ander personeelsnummer wordt ingegeven moet ook de foto wijzigen.
Ik zit al de hele ochtend te puzzelen maar het lukt niet.

Zie bijlage. Door in A1 een nummer in te tikken wordt de foto geladen in het image-control. Maak zelf ook een afbeelding met de naam Geen_Foto.jpg zodat je deze afbeelding krijgt igv geen foto aanwezig is in de directory. Pas in de macro ook het pad aan PictDir

Bijlagen

wijzigen

Hoi,

doet wat ik wil, wel anders dan de vorige keer maar prima, alleen hoe kan ik de foto
bv verplaatsen of formaat wijzigen?

Open de Werkset besturingselementen en activeer de ontwerpmodus. Selecteer het ImageControl-object en open het eigenschappenvenster. Hier kan je de nodige aanpassingen doen. Het object kan je in ontwerpmodus selecteren en verslepen.

andere macro gevonden

hoi, werkte toch net niet zoals ik wilde, wel de oude macro gevonden maar daar heb ik nog een probleempje mee.
De foto wordt keurig getoond, maar als ik dan een andere werknemer opvraag wordt de nieuwe foto over de oude heen "geplakt". Na een paar keer heb je dus een hele stapel foto's. Hoe krijg ik deze weg? De code die ik nu gebruik is:

Set FotoZoeken = Application.FileSearch
With FotoZoeken
.LookIn = "c:\data\foto\"
.Filename = [e5] & ".JPG"
If .Execute > 0 Then
For i = 1 To .FoundFiles.Count
[k6].Activate
ActiveSheet.Pictures.Insert("c:\data\foto\" & [e5] & ".JPG").Select
Next i

Else

MsgBox "Deze werknemer heeft nog geen foto."
End If
End With

Code:
ActiveSheet.Pictures.Delete
Zet deze bovenaan je macro.
Nog 1 opmerking, schakel niet over op XL2007 want dan werkt je macro ook niet meer. Application Filesearch wordt door XL2007 niet meer ondersteund. Met mijn methode echter zal je geen problemen hebben in latere versies.

opgelost

Hoi,

Werkt perfect, dank je wel. Ook met name over de tip m.b.t. 2007.
Ga dus zeker nog verder werken met de andere code

gr

Shanna

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan