foto laden in access 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

shidan

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
goedemorgen,

ik ben bezig met een form in access 2007.
naam, voornaam, adres, .... van personen.
nu wil ik eveneens een foto zien van deze persoon.
ik wil deze opladen via een selectie
(zoals bij bvb word: bestand importeren en dan een zoekvenster zien)
kan dat bij acces?
zo ja, hoe doe je dat?
indien niet, wat is het alternatief?

thnx

Weet niet zoveel van access. Als je in je tabel waar je jedata uithaalt voor je formulier een veld extra aanmaken en instelt als bijlage verwijzing in je form(bijlage) maken dubbelklikken hierin en je kan toeveogen wat je wilt lees de F1.
Hoop dat je erwat aan hebt.
Nog even dit als je foto's eerst verkleind dmv MS picture manager en comprimeren en dan opslaat als bv naar website comprimeren(werking van dit software ff zelf uitzoeken spreekt bijna voor zich).

Met deze code kun je bladeren naar een map met foto's, en bijvoorbeeld het pad opslaan in een tekstveld.

Code:
Private Sub cmdInsertImage_Click()
Dim dlgPicker As FileDialog
Dim strFileName As String
Dim strPath As String
Dim strFile As String

'Open de Windows bestandenlijst, met als argument het type
    Set dlgPicker = Application.FileDialog(msoFileDialogFilePicker)

With dlgPicker
        .Title = "Selecteer een foto." 'De titel voor het venster
        '**************************************************************************
        'Pas dit aan voor map met afbeeldingen
        '**************************************************************************
        .InitialFileName = CurrentProject.Path & "\Medewerkers\"      'Waar moet het venster beginnen?
        .Filters.Add "JPG", "*.jpg", 1              'Beperk de bestandstypes tot .jpg, en maak dat het eerste item in de lijst
        .AllowMultiSelect = False                   'Slechts één bestand kiezen toegestaan
        .InitialView = msoFileDialogViewPreview     'Bepaal weergave
        If .Show = -1 Then                          'Bepaal of gebruiker op OK-knop heeft geklikt.
            strFileName = .SelectedItems.Item(1)    'String wordt gevuld met geselecteerde bestand
        End If
    End With

End Sub

Met Me.Fotopad=strFileName zet je dan de gevonden bestandsnaam in je tekstveld.
Om deze code te laten werken, moet je in VBA wel de verwijzing naar de Office Object Library aanzeten.

thnx,

dit is ondertussen gelukt.
het betrerft een vlag die moet worden gesorteerd bij een land.
als ik later een land wil sorteren in een combobox had ik graag de vlag van het land naast de landsnaam zien staan
kan dat ook in access?

zo ja, hoe doe ik dat?

alvast met dank

Je wilt in de combobox een afbeelding zien? Ik denk niet dat dat kan.
Je kunt natuurlijk wel een doorlopend formulier maken dat er ongeveer uitziet als een combobox met de vlaggen. Daar kun je dan ook nog wel een actieknop aanhangen die fungeert als een 'selectie' van het gekozen record, waarna je weer terugkeert naar het oorspronkelijke formulier waar het gekozen land dan in wordt gezet. Maar mij lijkt dat wel heel erg veel werk voor een keuzelijst met een plaatje erbij...

When will I keep my big mouth shut...
Maar ik wil uiteraard wel iets bakken. Heb jij dan een voorbeeldje met gegevens? Bij voorkeur in 2003 format?

Bekijk bijlage db.rar

beste,

de databank ik bijlage als zip bestand
(is wel een 2007 bestand)

in de form gemee'nieuwe gemeente toevoegen' kun je een land selecteren in de combobox.
daar zou een vlag moeten bijkomen.

alvast met dank,

shidan

Mag je 'm nog een keer opslaan als 2003 db, want ik werk (uit princiipe... ) niet met 2007 ;) En voor het formulier maakt het niet uit!

dit lukt niet.
ik gebruik de functie attachment om de vlaggen te selecteren.
deze functie wordt niet ondersteund door access 2003.

suggesties?

shidan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan