foto laden in een userform

• Onderwerp starter Onderwerp starter pasan
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pasan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
hallo

ik ben bezig een data bestand te maken met behulp van een userform in excel 2010 / 2007
nu wilde ik graag op het userform een foto laden in Image5
met behulp van een code die Warme bakkertje op dit forum geplaatst had heb ik het voor elkaar gekregen om op een blad een foto te laden afhankelijk wat voor waarde in a1 staat.
De waarde in A1 plaats ik met behulp van een combobox en op het blad komt netjes de bijbehorende foto, maar hoe krijg ik nu die foto in Image5
Uiteraard hoeft het niet op deze manier, als het mogelijk is om direct de foto uit een map naar de Image te laden ist ook goed.

groet

Pasan:thumb:

Laatst bewerkt:
Als je de foto uit jouw sheet in jouw userform wilt krijgen zul je dat met een kopieerslag moeten doen....(Google dan op Stephen Bullen + picture )

Als de foto gewoon van de harde schijf moet komen (net zoals de methode in jouw sheet??) dan kan dat bijv. zo:

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
On Error Resume Next
    Afbeelding = Application.GetOpenFilename
    Me.Image5.Picture = LoadPicture(Afbeelding)
End Sub

met druk op knop opent een verkenner, je gaat naar de foto en deze laadt in jouw image5
of bij opstarten van Userform:
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Me.Image5.Picture = LoadPicture("c:/Foto's/Kenia 2011/kleiner/P1000468kl.jpg")
End Sub

Dit pad kun je dus naargelang aanpassen en ook net als bij de combobox methode variabel maken

hey erik bedankt voor je reactie
Morgen zal ik mijn oplossing (tenminste ik denk het gevonden te hebben het werkt tenminste tot nu toe bij 2 foto's) hier uit leggen
aangezien ik de heeeele dag bezig ben geweest om dit werkend te krijgen heb ik nu 4kante ogen, ik zoek nu mn bed op

groet

Pasan

Hallo

hieronder dan mijn oplossing om foto's in een image in een userform te laden afhankelijk welke value er in een daarvoor bestemde Combobox staat.
Dit werkt alleen als de foto de zelfde naam heeft als de value in de combobox
Dus maak een range met alle namen van de foto's, en plaats de foto's in de zelfde map als waar het excel bestand staat (volgens mij).

Volgende code plaats je in code van het blad zelf als waar je de userform start
ik verwees in eerste instantie naar een ander blad maar dan heb je weer het probleem met eventuele beveiligingen van dat andere blad
met dank aan Warme bakkertje voor deze code (ik heb de link hieronder geplaatst al weet ik niet of dit toegestaan is)
http://www.worksheet.nl/forumexcel/afgehandelde-vragen/63641-een-foto-invoegen-een-cel.html

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Const PictDir As String = "C:\Users\je eigen pad naam\"
If Target.Address = "$A$50" Then
    If Not Dir(PictDir & Target & ".jpg") = vbNullString Then
        Image1.Picture = LoadPicture(PictDir & Target & ".jpg")
            Else
        Image1.Picture = LoadPicture(PictDir & "Geen_Foto.jpg")

End If
End If
End Sub

Zoals je ziet komt in cel A50 de waarde te staan die je in de combobox geselecteerd hebt. A50 zit buiten beeld als ik blad Start in beeld heb, en de geladen foto die ook in beeld komt op blad Start zie je ook niet je kunt altijd een andere waarde als A50 kiesen
en de Forms .image1 er vlak naast zetten

Code:
Private Sub ComboBox4_Change()
With Worksheets("start")
Range("a50") = Me.ComboBox4.Value
Me.Image5.Picture = Worksheets("start").Image1.Picture
End With
End Sub

volgens mij heb ik het duidelijk omschreven zo niet hoor ik het graag

Groet

Pasan:thumb:

Laatst bewerkt: