• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto ophalen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

W Bloemendal

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2001
Ik heb een ledenlijst met een een bijbehorende foto

Nu wil ik op een ander blad als ik een leden nummer invoer dat ik dan de persoons gegevens te zien krijg nu wil ik er ook de foto van zien. Maar als ik een link in een cel heb staan voor de foto Bv D:\Fotos\2005-11-20\100_0184.jpg dan krijg ik eerst een melding dat hyperlinks gevaarlijk zijn voor de computer.

En dan de melding er is geen toepassing geregistreed om dit bestand te openen.

Hoe kan ik dit oplossen

de foto mag ook in een ander venster of programma geopend worden

Wim

Wim,

Het eerste is een beveiligingswaarschuwing die ik ook krijg. Ik heb geen idee hoe je daar vanaf komt. Ik weet dat je met VBA meldingen van het programma kunt afvangen, maar hoe dat werkt, is me nog niet bekend.

Het tweede wordt veroorzaakt doordat er geen koppeling is tussen jpg en een programma. Mijn tip: installeer IrfanView, een gratis programma en koppel dat met jpg.

Als je in excel het volgende doet:

Ga in de cel staan waar je het wilt hebben, klik op invoegen > hyperlink

ga daar na bestand, blader naar je foto en klik oke.

Dan werkt het bij mij iig gewoon zonder foutmeldingen!

Tim,

Klopt, het invoegen gaat zonder foutmelding maar na het aanklikken van de link verschijnt de waarschuwing als in de bijlage.

Ik heb nog iets geprobeerd met
Code:
Sub geen_waarschwing()
'

Application.DisplayAlerts = False
End Sub
maar helaas

Bijlagen

• waarschuwing.jpg
    waarschuwing.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 88
Laatst bewerkt:
Misschien is het iets met de beveiligings instellingen?
Ik krijg die zowel op het werk als thuis of mijn laptop niet.

Misschien is er wat te vinden op de site van microsoft?

is het ook mogelijk om een plaatje te krijgen in een werkblad naar aanleiding van de inhoud van een cel

wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan