foto ophalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
Berichten
190
ik heb een tabel locatie met daarin de gegevens en een foto en een tabel assetnr hier geef ik de nummer in en kies de locatie met de gegevens opgehaald uit de tabel locatie

in een het formulier assetnr maar ik krijg de foto niet in het formulier opgehaald na de selectie van de locatie krijg steeds een fout melding

hiet het bestandje ter verduidelijking
Bekijk bijlage Tooling service.rar



alvast bedankt
 
Komt omdat je een ingesloten object gebruikt. Het formulier [AssetNr] is daar niet aan gekoppeld, maar aan de tabel Locatie. Dus op het formulier Locatie zie je de foto wèl (record ID = Foto ID) maar op het formulier AssetNr werkt dat niet.
Zowiezo zou ik nóóit ingesloten objecten gebruiken; niet alleen krijg je dit soort problemen, maar je db groeit voor je het weet de dakpannen uit. Veel beter is het om de afbeeldingen buiten de db op te slaan, in een map die onder de db hangt bijvoorbeeld, en alleen de padverwijzing op te slaan. Da's tekst, en dus klein, en je kunt overal waar je wilt de foto's laten zien.
 
Om een idee te geven van een oplossing: als je een subformulier op basis van [Locatie] maakt met alleen de foto (en het ID natuurlijk) er in, en je zet dat op je Assets formulier, dan zul je zien dat het wèl werkt. De keuzelijst is dan gekoppeld aan het subformulier, dus als je een ander record uit Locatie opzoekt, zie je de bijbehorende afbeelding.

En de volgende keer dat je crosspost, krijg je in geen van de vragen antwoord :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan