foto opvragen door keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jo geuens

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2010
hallo ik heb een keuzelijst en als ik hierin een ietem kies moeten 2 andere velden ingevuld worden 1 tekstbox gaat wel maar de bijlage waarin een foto moet komen geeft een fout

heb het bestandje erbij gedaan zodat het duidelijker word :

in het form locatie geef je de info over de locatie , in de form assetnr geef je een asset nummer in en kies je volgens onder welke locatie dit moet komen hier gaat het mis .
Bekijk bijlage Tooling service.rar

Komt omdat je een ingesloten object gebruikt. Het formulier [AssetNr] is daar niet aan gekoppeld, maar aan de tabel Locatie. Dus op het formulier Locatie zie je de foto wèl (record ID = Foto ID) maar op het formulier AssetNr werkt dat niet.
Zowiezo zou ik nóóit ingesloten objecten gebruiken; niet alleen krijg je dit soort problemen, maar je db groeit voor je het weet de dakpannen uit. Veel beter is het om de afbeeldingen buiten de db op te slaan, in een map die onder de db hangt bijvoorbeeld, en alleen de padverwijzing op te slaan. Da's tekst, en dus klein, en je kunt overal waar je wilt de foto's laten zien.

Crossposten met een ander forum wordt je doorgaans al niet in dank afgenomen, maar dezelfde vraag twee keer in een groep stellen? Foei.... Ik ga hier verder. Het is tenslotte een Access vraag. Deze mag wat mij betreft op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan