• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto plaatsen indien een cel actief is

Status
Niet open voor verdere reacties.

MHamersma

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2009
Hallo,

ik wil graag een foto plaatsen indien een bepaalde cel actief is en indien deze cel niet meer actief is, moet de foto weer verdwijnen.

Wie kan mij helpen ?

bijv. als cel A1 aktief is dan moet een foto1 verschijnen en als daarna cel a2 actief wordt moet de foto1 verdwijnen.

in de macro zal eigenlijk iets moeten staan dat als een celwaarde actief is dat dan een foto opkomt

THANKS

En de foto's per cel in een opmerking plakken?

antwoord vraag (foto bij aktieve cel)

Nee hoor de foto moet eigenlijk alleen zichtbaar worden als een bepaalde cel aktief is (doordat er automatisch een getal in wordt geplaatst) en de foto moet weer verdwijnen als deze cel niet meer actief is !!

Ik hoop dat je hiermee voldoende weet !!
THANKS !

Nee hoor de foto moet eigenlijk alleen zichtbaar worden als een bepaalde cel aktief is (doordat er automatisch een getal in wordt geplaatst) en de foto moet weer verdwijnen als deze cel niet meer actief is !!
Een keurige omschrijving van de werking van een opmerking. ;)

Sorry ??

Rob,

alles leuk en aardig, maar geef eens aan waarom jij MEGA senior bent, als er alleen maar zulke opmerkingen als antwoord gegeven kunnen worden ??

Ik stel een voor mij gewone vraag en ik krijg wel een heel erg vaag antwoord, dat is toch niet de bedoeling van dit FORUM ?? Het forum heet toch HELPMIJ ??

Chill MHamersma, zo'n attitude is niet bepaald uitnodigend om hulp aangeboden te krijgen.
De reden dat Rob MEGAsenior is, is omdat hij hier een gewaardeerd helper is die al menigeen een oplossing voor een probleem gegeven heeft.
In bijlage wat ik denk dat jouw bedoeling is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nog een kleine aanpassing als het kan ?

Rudi,

thanks, en ja je hebt gelijk ik zal me inhouden !!
Maar dit is het nog niet helemaal.

Ik zou graag willen, als A1 de actieve cel is dat de afbeelding ergens verschijnt in D12 of zo ?

Dus anders : niet de afbeelding moet opkomen in de actieve cel ,maar ergens anders op het scherm ??

Gr. Marco

Het principe blijft hetzelfde. Plaats de afbeelding in de gewenste cel en wijzig in de macro de naam naar de juiste naam v/d afbeelding.

Bijlagen

SUPER verstopt

Rudi,

alles is naar mijn idee erg ver weg (onder water)

ik weet helaas echt niet hoe ik een afbeelding kan wijzigen ??

Graag je hulp !?

Zou ik je kunnen bellen of jij mij ??

Groet

Beste MHamersma ;)

Het onderwerp voor de MEGAseniors

Met de rechtermuisklik op de afbeelding klikken en afbeelding wijzigen klikken.
Afbeelding verplaatsen is gewoon de afbeelding verslepen.

Groetjes Danny :thumb:

Laatst bewerkt:
Dan zal ik wel gek zijn !!

dan zal ik wel gek zijn, maar met de rechtermuisknop kan ik geen afbeelding wijzigen.

Ik zou graag willen weten waar de cel naar verwijst (en waar de makro tst de afbeelding vanaf haalt ?? )

groet

Als je een afbeelding toeveogd met knippen,plakken of invoegen en deze selecteert verschijnt links boven in het venster de naam van de afbeelding (waar normaal de het celadres staat. Deze naam neem je over in maccro waar nu OT staat.

gr wim

Vergeet macro tst. Deze was ik vergeten te wissen(gebruikt om de afbeelding in de cel te positioneren). De echte macro staat achter blad1 (SelectionChange). importeer eerst je afbeelding in de gewenste cel en kopieër daarna de macro achter het betreffende blad. De afbeelding blijft steeds in de cel staan. De macro verbergt deze afbeelding als je een andere cel dan A1 selecteert.

Beste MHamersma ;)

Zat met Excel 2007 bezig.

Ziehier voor Excel 2003.

Verwijder de foto door met de rechtermuis op te klikken en knippen.

Een nieuwe maak je als volgt aan:

Ga op een cel staan, daar waar jij de afbeelding wil hebben.
Ga dan naar invoegen en kies een afbeelding uit je map afbeeldingen of uit illustraties.
Ga dan nogmaals op de afbeelding staan en voer in het NAAMVAK ot in.

De code vind je terug door ALT + F11 te klikken en dan dubbelklik op blad1.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan