foto printen 10 x 15

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen A

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2008
Hallo allemaal,

ik heb een HP Deskjet F4180... daarmee zou ik graag foto's gaan printen (10x15), nou laat hij bij elke foto ongeveer een centimeter rand aan de kopse kant die er het laatst uit komt leeg... weet iemand of en hoe dit verholpen kan worden? naar mijn idee had ik de instellingen goed .... of kan die printer gewoon niet verder?

ik hoop dat iemand mij kan helpen, alvast bedankt

groeten jeroen

Om de hele foto te printen moet de printer een mogelijkheid hebben om te printen zonder witrand; bij canon is dit afdrukken zonder marges. Hoe het bij het HP heet weet ik niet

Kijk eens in dit document, bijvoorbeeld op bladzijde 39
Ron

Laatst bewerkt:
Beste Jeroen A,

Print je de foto's vanuit Word? Dan zou je bij de pagina instelling kunnen controleren of de marges aangepast moeten worden. Deze zou je bijvoorbeeld op 0 kunnen zetten om ervoor te zorgen dat het hele vel word bedrukt.

Wanneer je gebruikt maakt van een 'print programma' dien je hier eens te kijken of je de marges kunt corrigeren...

Echter zijn er wel printers die altijd een kleine witrand achterlaten... maar die is altijd minder dan 1 cm lijkt me...

Laatst bewerkt:
Die centimeter hoor je eraf te snijden/knippen. Als het goed is hou je dan precies 10x15 over.
Zo niet, kun je bij de instellingen kiezen tussen '10x15' en '10x15 met verwijderlipje' ?

Tenminste dat kan ik wel, tenzij je natuurlijk 10x15 papier hebt zonder dat lipje. (dat kun je zien er zit dan een perforatie in het papier(papier met verwijderlipje uiteraard))

Bedankt voor de reacties

bedankt allemaal voor de snelle reacties! .... uit de reacties heb ik opgemaakt dat ik 10x15 cm mét een scheurrand nodig heb... bij de instellingen had ik 'm op ''zonder rand'' gezet ...en na het lezen van dat pdf'je ben ik er bijna zeker van.... zal van het weekend eens dat papier kopen, nog maals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan