foto resizen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronald buijtend

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2002
Ik heb een pasfoto die ik moet resizen naar een maat van 18mm breed en 13mm hoog.
Met welke software kan ik dat doen?

Het kan niet want de printer bepaalt de afmeting maar de verhouding kan met enig rekenwerk wel worden aangepast.

Irfan View is zowat het enige programma dat standaard interpolatie toepast dus tussenliggende pixels berekent, waardoor er geen zaagtand effecten bij lijnen en scherpe overgangen te zien zullen zijn. Geen detail gaat verloren en het is goed toonbaar bij 4X (twee maal de breedte en twee maal de hoogte).

Ik heb mijn pasfoto's afgedrukt bij AH fotoservice omdat ze daar een formaat hebben van precies twee pasfoto's hoog en even lang als de aangeleverde foto is.

Als je de daaraan gestelde eisen nog wilt doorlezen: https://pasfoto.nu/informatie/eisen-pasfoto/ Zelf had ik een donkerder gezichtshelft en het gezicht liep in zwart-wit over in de achtergond.

Zal wel niet voor een paspoort zijn (35x45mm) maar voor een clubkaart op zoiets (18x13mm of 18x23?mm).

Ik raad gimp (Gnu Image Manipulating Program) aan. Het is een opensource fotobewerk programma met veel opties.

Voor wat er nu lijkt te moeten gebeuren, een sectie uitsnijden wat de juiste verhouding heeft, zou ik geen fotobewerker installeren die zo uitgebreid is.

Bij het selecteren van het gebied staat meestal bovenaan het aantal horizontale en verticale pixels.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan