Foto s in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

Excel01

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2011
Hoi,

Ik zou graag willen weten of dit mogelijk is en zo ja kan iemand mij op weg helpen.
Ik heb een map en daar is staan ongeveer 100 foto en deze zijn genummerd van 1 tm 100.
Ik wil deze fotos in in access formulier laten zien, soort overzicht.
Zie bijlage.

Heeft iemand een idee.

Bedankt

Ik heb wel een db voor je waarin een techniek staat waar je even naar kunt kijken. De tabelopzet is geheel tegen mijn eigen principes in gebouwd maar dat is omdat ik de techniek van meerdere foto's op een formulier wilde laten zien in dit voorbeeld. De tabel dan ook nog eens normaliseren maakte het verhaal alleen maar gecompliceerder.

Bijlagen

OctaFish bedankt voor je snelle reactie.
Het formulier waarin je fotos kan invoegen is ongeveer het formulier wat ik zoek.
Ik moet nu fotos een voor een invoegen. Is er een mogelijk om de fotos in een keer in te lezen.
Ik ga wel het ene en het andere proberen aan te passen, maar ik ben geen held in programmeren.
Als jij of iemand anders een manier weet om fotos in een keer kan inlezen graag.

Bedankt alvast

Tja, het is een les database :).
Jij wilt 100 foto's (of wellicht meer/oneindig) laten zien, dus dan moet je een andere techniek gebruiken. Sowieso dus niet de tabel met 20 veldjes voor foto's. In jouw geval staan de foto's vermoed ik niet eens in een tabel, maar gewoon in een map. Dat maakt het overigens wel simpeler, want nu kun je volstaan met het uitlezen van die map met foto's, en ze gegroepeerd op het formulier laten zien.
Je zult al wel doorhebben dat je voor elke losse foto een apart object nodig hebt, anders kan je de foto's niet laten zien. Ik zou de foto's dan ook inlezen in een matrix variabele (met het DIR commando) en naast de bestandsnaam een groepswaarde meegeven. Dus de variabele bevat dan (in mijn voorbeeld) 20 bestandsnamen met groep 1, 20 met groep 2, t/m 20 met groep 5. Dat groepsnummer zet je op het formulier en gebruik je om elke keer (met knoppen + en -) een andere groep van 20 foto's uit te lezen en te laten zien.
Daarvoor hoef je de code dus niet eens zoveel aan te passen.

Ik ben niet zo handig in dit soort dingen, maar probeer wel het te begrijpen. Ik heb jou verhaal gelezen maar kan niet helemaal volgen. zou je voor mij een opzetje willen maken de rest doe ik wel.

alvast bedankt.

De opzet had ik al gemaakt, want het was wel een beetje kort door de bocht uitgelegd. Vanavond geen tijd gehad, maar morgen zal ik het resultaat posten.

Bedankt voor de moeite.
Ik heb er naar gekeken. ik krijg foutmelding kan deze niet plaatsen. zie bijlage

De melding is wel verklaarbaar, lijkt mij. De variabele x is nog niet gedefinieerd. Ik gebruik die heel vaak, dus ik heb 'm algemeen gedeclareerd. In jouw geval moet je dat nog doen. Dat kan in de functie, of algemeen in de module (bovenaan).

Beste OctaFish,
Ik kom er niet uit. Ik krijg hem niet aan de praat. De afbeeldingen worden niet getoond.
Misschien te veel gevraagd maar zou je mij een verder kunnen helpen. De map waar de afbeeldingen staan is:
c:\AfbeeldingenA. In deze map staan dus foto die genummerd zijn van 1 t/m 100. (1.jpg, 2.jpg enz.)

Al vast bedankt.

Waar loopt hij spaak nu? Want dezelfde db loopt bij mij prima, dus ik kan nu lastig aangeven wat er niet werkt.

Ik kreeg t niet voor elkaar om x te definiëren. Ik ben hier niet goed in merk.
Ik heb geen idee idee hoe ik dat moet doen. Ik heb gegoogeld en gezocht maar ik kom er niet uit.

Mocht je tijd hebben om het mij uit te leggen hoe ik X kan definiëren graag.

Het probleem van je plaatje los je zo op:
Code:
Sub PlaatjesWeg()
Dim x As Integer

For x = 1 To 12
        Me("picKaart" & x).Visible = False
        Me("picKaart" & x).Picture = ""
        Me("lblKaart" & x).Visible = False
        Me("cmd" & x).Visible = False
    Next x
    Me.cmdSluiten.SetFocus
    Me.Repaint

End Sub
Wil je x op andere plekken gebruiken (gebeurt her en der in de procedures) dan zet je de DIM regel helemaal bovenaan bij de andere declaraties.

Het is gelukt. Mijn dank is groot.
Ik heb nog een ding. Is het mogelijk of fotos te koppelen aan kaarten op het formulier. Ik bedoel foto foto1 aan kaart1 en foto2 aan kaart2 enz. mijn fotos zijn genummerd van 1 tot 100.

alvast bedankt.

Tot nu toe snapte ik het nog, maar nu niet meer :). Wat bedoel je precies?

ik heb een tabel met klanten.

id_klanten Naam
1 Klant1
2 klant2
3 Klant3
enz

Ik wil dus overzicht maken met jou formulier van alle klanten. Ik bedoel op jou formulier wil ik fotos van klanten zien met daar onder de naam van de klanten. Zie bijlage. Het is een soort overzicht.

Ik wil straks als ik alles op een rijtje heb dat het formulier automatisch naar de map gaat waar de fotos staan en die vervolgens met de klanten koppelt.

update:
Wat mappen betreft opgelost maar kreeg fotos niet gekoppeld aan klanten.

Laatst bewerkt:
Als ik op een foto klik dan krijg ik een poup venster. Dat heb ik uitgeschakeld. Ik probeer het formulier frmfotokaart in een subformulier te krijgen, maar t werkt niet. Weet iemand waarom dit niet werkt.

Je oorspronkelijke vraag ging niet over het opslaan van foto's, maar over het tonen van 100 foto's in een formulier. Mijn oorspronkelijke database deed het omgekeerde: 12 foto's opslaan in een record en tonen op het formulier. Om jouw vraag te beantwoorden heb ik de db dus helemaal moeten omgooien. Maar, zoals je hebt gemerkt, dat werkt. Je laatste vraag draait je eerste vraag dus weer om, met als resultaat min of meer mijn eerste database :).

Zoals ik in mijn eerste berichtje ook al aangaf, ben ik niet gelukkig met mijn oorspronkelijke oplossing omdat die foto's wegzet in een niet-genormaliseerde tabel. Met als resultaat maximaal 12 foto's per record. Een één-op-veel relatie tussen de hoofdtabel en de tabel met foto's is dus veel beter. Het maken daarvan lijkt mij niet zo'n grote klus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan