foto`s meesturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leenders

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2001
als ik een tekst e-mail verstuur dan is dit geen probleem, echter als ik er een foto bijzet dan krijg ik de mail niet verzonden. norton av en de windows firewall zitten op m`n pc en ik gebruik winxp als besturings systeem.Ik heb norton en de fiewall al uitgeschakeld en dit heeft geen resultaat.Ik maak gebruik van een isdn lijn.Ik krijg na een tijd de melding dat de server niet reageerd . Wat zou dit kunnen zijn??? alvast bedankt

hallo

misschien is de foto te groot om mee te sturen en moet je hem verkleinen

greetz
cat

mijn provider is hcc. De foto`s zijn ongeveer 350kb

grtz pierre

je kunt hem ook zo nog verkleinen:

Mijn foto is te groot

Indien je foto te groot is moet je de foto te verkleinen.
Voor een verslag:
de maximale afmetingen van 200x150 en een bestandsgrootte van maximaal 25 K.
Voor een fotoalbum 800x600

Foto te groot? Verklein je foto eenvoudig met het programma Paint. Dit programma wordt standaard geleverd bij Microsoft Windows besturingsystemen.

Klik op de 'start' knop.

Ga naar 'programma's',
kies 'bureau-accessoires'
en open het programma 'Paint'.

Open de afbeelding.
Ga naar 'Afbeelding' en kies 'uitrekken/hellen' (Ctrl + W).

Vul hier in hoeveel procent je de afbeelding wilt verkleinen (bijvoorbeeld 640*480=32%
800*600=40%).
Klik op 'ok'.

Ga naar 'Bestand' en kies 'opslaan als'.
Bewaar de afbeelding als een .JPEG bestand op je harde schijf.
Geef je verkleinde foto een duidelijke naam bv
2CWsportdag0304

greetz cat

De foto is zeker niet te groot, wanneer je 350KB tracht te versturen. Kan het mmisschien zijn dat je de instellingen in Norton zo hebt staan dat het geblokt wordt.

En welk mailprogramma gebruik je.

de tweede manier:

irfanvieuw kun je downloadenhier dit is de uitleg:

Open de foto in IrfanView

Druk de CTRL en R-toets tegelijk in. Er verschijnt een venster.

Kies voor DPI 72, voor Units pixels en maak de korte kant van de foto 480 pixels, de andere kant past zich vanzelf aan. Blijft de lange kant groter dan 640 pixels, verander de lengte dan in 640. Uw foto heeft nu het juiste formaat.

Druk op de i in de werkbalk. U krijgt nu informatie over de foto in dit formaat en u kunt zien of de foto niet groter is dan 100 kb.

Druk op de S om de foto op te slaan. Kies het tabblad jpeg/gif en kies options. Bij Save Quality kunt u de mate van compressie regelen. Kies beste als de foto al onder 100 kb is, kies anders een hogere compressiewaarde.

Geef een (nieuwe) bestandsnaam en kies opslaan.

Zoek de nieuwe foto op en beweeg de cursor over de naam. U kunt nu zien hoeveel kb de foto is. Is de foto toch nog te groot, ga dan opnieuw naar punt 5 en kies een compressiewaarde die ongeveer 5 lager is.

greetz cat

ik gebruik outlook express als mailprogramma.Ik heb geprobeerd om foto`s van 17 kb mee te sturen en dat lukt ook niet. Laat ik de foto weg dan wordt de mail gewoon verstuurd. Ik heb norton en zonealarm helemaal uitgeschakeld gehad en dat hielp ook niet.

volgens de helpdesk van hcc moet ik de inbelverbinding opnieuw installeren(makkelijk antwoord he), is dat een optie???

grtz Pierre

Ga eens naar OE-=Extra_Opties_beveiliging en kijk wat daar staat.
Haal het vinkje weg bij bijlagen blokkeren die mogelijk een virus bevatten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan