Foto`s overzetten naar IPad met behoud van mappenstructuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zalm04

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2009
Goededag,

Ik heb een IPad en heel veel foto`s die staan gestructureerd in een aantal mappen. In die mappen is er weer een submap aangemaakt enzo een aantal keren. Als ik de foto`s overzet naar mijn IPad, dan blijft alleen de bovenste mappen structuur behouden en de sub mappen dus niet. Weet iemand hoe dat komt? En of er een oplossing voor is.

Concreet voorbeeld:

Foto`s -> foto`s 2011, foto`s 2012 etc. De mappen foto`s 2011 en 2012 blijven niet behouden maar worden gewoon bij elkaar gezet.

Bij voorbaat dank!

Oef, ik neem aan dat u met Windows werkt. Tja, dat is even wennen. IOS werkt in feite niet met een bepaalde mappenstructuur. Bovenin heb je wel een tabje Gebeurtenissen. Dat is het enige wat een beetje geoorloofd is. Maar je hebt ook albums. Maar de mappenstructuur zoals u hem aanduid gaat niet werken op een iPad.

Even een duidelijker voorbeeldje:

Ik heb nu een map aangemaakt

Afbeeldingen (hoofdmap)
Als ik op deze map klik dan krijg ik de volgende mappen te zien:

Foto`s, animatie, screenshots, facebook

Als ik de map Afbeeldingen met mijn IPAD sync. dan krijg ik bovenstaande mappen wel te zien.

In de map foto`s zitten weer een aantal sub maps, zoals 2011 en 2012 maar deze worden allemaal bij elkaar gegooid.

Laatst bewerkt:
Oef, ik neem aan dat u met Windows werkt. Tja, dat is even wennen. IOS werkt in feite niet met een bepaalde mappenstructuur. Bovenin heb je wel een tabje Gebeurtenissen. Dat is het enige wat een beetje geoorloofd is. Maar je hebt ook albums. Maar de mappenstructuur zoals u hem aanduid gaat niet werken op een iPad.

Maar dat is toch te gek voor woorden? Ik bedoel dit is dus voor mijn werk, zij hebben heel veel foto`s van tuinhuisjes en deze zijn geordend in mapjes. Nu worden alle foto`s bij elkaar gegooid dat is toch totaal onoverzichtelijk?

Na meer dan 3 uur research blijkt dus dat het niet anders kan. (Waardeloos en voor mij de laatste keer dat ik gebruik maak van IOS/MAC).
Dat terzijde de enigste rendabele oplossing is:

Alle mappen naar een niveau te brengen, dus mappen vakantie 2011 en 2012, in dezelfde map te plaatsen als Foto`s. Dan blijven ze in ieder geval bij elkaar.

Laatst bewerkt:
Weet u hoe dat komt? Windows werkt veeeeeel anders dan OSX of IOS. In Windows mag/moet je in je mappenstructuur gaan wroeten. In OSX en IOS is dat niet nodig. Je werkt daar vanuit het programma. Werkt logischer en is ook een kwestie van gewenning. Veel plezier met uw iPad. Denk even anders dan Windows. Dan komt het helemaal goed.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan