foto`s van facebook laten verwijderen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter tipie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

tipie

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2000
Beste,

Ik heb vernomen via kenissen dat er foto`s van onze dochter( 5 jaar) op een facebookaccount staan van iemand die wij niet kennen.

bestaat er een mogelijkheid om contact op te nemen met facebook om deze foto`s te laten verwijderen.

Wij hebben de persoon die de foto`s geplaatst heeft vriendelijk verzocht deze foto`s te verwijderen maar die persoon werkt er niet aan mee.

De foto`s zijn trouwens niet rechtmatig verkregen.

Ik heb via de site van facebook geprobeerd om deze foto`s eraf te krijgen maar wij horen er niets van .

Ik heb ook met een advocaat hierover gesproken en die geeft aan omdat het over een minderjarig kind gaat dat de foto`s verwijderd moeten worden.

Heeft er iemand suggesties wat wij het beste kunnen doen?

Dit is vrij makkelijk,

u kunt een 'privacy klacht' indienen. Daarvoor heeft u wel een facebook account nodig,
dan gaat u naar het profiel van degene waar de foto op staat en klikt u op de foto.
Links onder de foto zult u zien staan:
Deze foto taggen
Delen
Downloaden
Deze foto rapporteren

U klikt op deze foto rapporteren, en vervolgens selecteert u de optie Ik vindt deze foto van mij niet leuk, of de foto valt mij lastig, vervolgens kijkt facebook erna
en zal hij in uw geval waarschijnlijk verwijdert worden.

Gr Sander

Dank je wel,

Ik ga hiermee gelijk aan de slag.

Ik kom hier zeker nog op terug.

Nogmaals dank voor het snelle antwoord.

Dit staat trouwens bij veelgestelde vragen bij facebook:

Hoe kan ik een foto van mijn kind verwijderen?
Facebook verwijdert inhoud die in strijd is met de Voorwaarden van Facebook op basis van wetgeving in specifieke rechtsgebieden. Gebruik de link 'Rapporteren' naast de foto of video om aanstootgevende inhoud aan ons te melden. In het geval van schending van intellectueel eigendom kun je een klacht indienen voor schending van het auteursrecht of van andere intellectuele eigendomsrechten. Facebook biedt extra veiligheidsmaatregelen voor gebruikers die jonger zijn dan 18:
Jonger dan 13 jaar: dien een verzoek in om de foto of video te verwijderen. We controleren de inhoud en verwijderen deze indien er een foto van je kind op staat, hij of zij jonger dan 13 jaar is en als je het rapport volledig en goed hebt ingevuld. We kunnen alleen stappen ondernemen naar aanleiding van rapporten die afkomstig zijn van een ouder of wettelijke voogd van de persoon die op de afbeelding staat.
Tussen 13 en 18 jaar: we kunnen je niet direct helpen tenzij de wet dit vereist Vraag je tiener om een verzoek in te dienen om de foto of video te laten verwijderen.

Dat ziet er in uw geval ook wel voordelig uit!

De foto`s zijn van facebook verdwenen!

Dank voor de snelle reacties en aangedragen oplossingen.

Maar nu doet het volgende zich voor : die persoon heeft dus de foto`s van facebook verwijderd maar nu staan de foto`s op een prive site.

Is daar een mogelijkheid om hier iets aan te doen ?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan