Foto slideshow die automatisch bijwerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freaank

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 dec 2014
Hallo,

Ik geef binnenkort een feestje, en het lijkt me leuk om met een camera rond te lopen en foto's te maken, en dat deze gemaakte foto's automatisch verwerkt worden en op een scherm worden weergeven in de vorm van een slideshow. Ik heb dit ooit in een café gezien, en het lijkt ontzettend vet en vooral handig (dat mensen niet steeds op de camera hoeven kijken hoe de foto eruit ziet). Ik zou graag willen weten of hier software voor te verkrijgen is die dit mogelijk maakt.

De setup ziet er als volgt uit:
Camera => PC => TV-schermen
van de PC naar tv schermen krijg ik wel voor elkaar (HDMI ofzo ertussen), het probleem zit meer in van Camera naar PC, en van de PC een slideshow uitsturen naar de TV's.

Voor de camera heb ik twee opties: Mijn mobiel, Samsung Galaxy S4, hierbij weet ik dat er een functie zit die een op afstand bestuurbare zoeker via WiFi mogelijk maakt. Of een andere gewone digitale fotocamera (zonder WiFi oid). Remote shutter, zoals bij Nikon en Canon is niet mogelijk.

Dan het tweede probleem is de software op de PC, ik weet dat Lightroom (Adobe) een functie heeft om automatisch een map in de gaten te houden, en nieuwe foto's die in deze map verschijnen automatisch aan een album toe te voegen, maar bij mijn weten is het niet mogelijk om hiervan direct een slideshow te maken die naar een 2e scherm kan worden uitgestuurd.
Tot overmaat van ramp zou ik ook nog graag filmpjes tussen de foto's van de slideshow willen weergeven, én zo ik graag tekst over de foto's heen willen plaatsen in de slideshow.

Ik loop al langer naar een oplossing te zoeken, maar ik weet gewoon niet meer wat ik op Google moet intoetsen. Hopelijk heeft iemand van jullie hiermee ervaring en is hier gewoon een heel simpel softwarepakket voor.

De foto's die op je mobiel worden opgeslagen, komen waarschijnlijk in een mapje DCIM/Foto (op je mobiel).. misschien dat je deze map met een app kan sharen in je Netwerk en deze zo via je windows laptop kunt bekijken.

Als de die geshared wordt ook realtime wordt geupdate op je windows PC zou deze met gewoon de standaard windows slide show moeten werken neem ik aan..

Ik ga nog even voor je verder zoeken! :D

Ik heb nog even doorgezocht en heb de demo van ProShow gedownload. Hiermee kan ik een slideshow maken, die automatisch nieuwe foto's uit een bepaalde map toegevoegd. Nu inderdaad alleen nog zorgen dat die gesynchroniseerd blijven met de camera.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan