Foto Sorteer Programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorisroos

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Hoi mensen!

Ik zoek een programma dat mappen maakt en daar foto's in stopt van een bepaald getal.

Voorbeeld: ik heb 1000 foto's gedownload, ik wil ze sorteren in mappen van 50 stuks per map.
Ik heb geen zin om handmatig mappen aan te maken en ze er stuk voor stuk in te stoppen.

Is hier een programma voor dat mij kan helpen om dat voor elkaar te krijgen?

Groet,

Joris

Oei, ik ken eigenlijk talloze foto sorteer programma's maar eigenlijk geen één die zelf mappen aanmaakt en daar een vast aantal foto's in zet. Twijfel sterk of dat er uberhaupt wel is.......

Terrarabo mag ik die toevoegen ? :D

Zeer mooie app gebruik ik al jaaren ( en ietsjes langer nog :D ) en dat is FastStone Photo Resizer met die kan je echt wonderen verrichten en alles wat je maar i.v.m. plaatjes doen wil, ik heb hier geen ruimte om alle funcies op te schrijven over wat dat is en wat je mee nog kan, maar zal je toch een paar handelingen noemen ongv. en bijv. wat je mee kan :( KIJK onder Screenshot's ook :D ) ..

!)- Je kan mee Folder/ map maken
2)- Je kan mee plaatjes Resizen ( Formaat veranderen dus ! )/ bijknippen/Roteren/Kleuren veranderen/Scherpte of Contrast veranderen/DPI veranderen/Watermerk opzetten/Foto-lijst creëren enz..enz..
3)- Je kan ook converteren op een ander gewenste bestand enz..
4) Je kan zeer veel meer mee dan dat ik je hier genoemd heb, met app moet je alleen maar geduld hebben en beetje zin om grondig die kennen-leren :D

ScreenShot021.jpg ScreenShot023.jpg

FastStone Photo Resizer <<<--- 100% Helemaal Gratis ! !

P.S. Het is dus niet 100% VOL-Automatisch maar in ieder geval als jij zegt dat je zeer veel foto's hebt en dat je die per-map 50 stuk's hebben wil dan is ook een muis-klik niet teveel of ??

Laatst bewerkt:
Zoals ik reeds zei, denk niet dat het bestaat. Ook deze niet......

Even voor het goede begrip. Je hebt dus een map met 1000 bestanden en nu wil je die automatisch verdelen over nieuwe mappen die door een programma worden aangemaakt, zodat je aan het einde van de rit diezelfde map nog hebt, zonder de bestanden, maar met 20 mappen die per map 50 bestanden bevatten.

Dat het om fotobestanden gaat is in eerste instantie niet relevant.
Correct?

Edit:
Even snel een programmaatje voor je in elkaar geprutst omdat me dat wel leuk leek en dit volgens mij is wat je bedoeld.

1yx3cm.jpg

Bovenin kun je een map selecteren waarop die behandeling plaats moet vinden.
Bij "Split op" kun je aangeven hoeveel bestanden er in een nieuw te maken map moeten komen. Standaard staat daar 50. Bij Prefix geef je de naam van de nieuw te maken map op. Standaard staat daar de naam van de gekozen map en ze zullen in geval van het plaatje Cruise_001 etc. gaan heten. In het grotere kader zie je de bestandsnamen in de gekozen map met daaronder het totaal aantal bestanden.

In dit geval zouden er dus 2 nieuwe mappen worden gemaakt. Cruise_001 en Cruise_002
De eerste bevat dan de eerste 50 bestanden uit de gekozen map en de tweede de laatste 23.

Laatst bewerkt:
Edmoor, je bent GEWELDIG!
Dit is precies wat ik wilde hebben :)

Waar is de download link :)

Hartelijk dank,

Joris

Hoi Joris,

Het is alweer een dag of 11 geleden en omdat er geen reactie kwam heb ik er verder niks meer mee gedaan. Het is vrij eenvoudig dus ik zal het programma af maken en dan zorgen dat je die ergens kunt downloaden. Dat zal echter vandaag niet lukken maar ergens komende week wel.

Groetjes,
Ed

Laatst bewerkt:
Hoi Joris,

Het programmaatje is klaar. Niet helemaal monkey proof zoals dat heet, maar als het alleen voor jezelf is zal dat geen probleem zijn. Dit is de download link:
http://www.datafilehost.com/d/ac31b3b4 (170kb)

Tip:
Zet het vinkje uit waar staat dat je hun downloader kunt gebruiken. Die moet je dus niet gebruiken.

Het programmaatje heeft .Net 4.5 nodig dat je eventueel moet installeren.

23iul4k.jpg

Korte beschrijving voor gebruik:

Klik rechts bovenin op de Ellipsis knop om een map te kiezen waarop de bewerking moet plaatsvinden.
Onder het kopje Bestanden verschijnen dan alle bestanden in die map.
Als je op zo'n bestand klikt zul je een voorbeeld van de foto zien verschijnen waar nu je eigen Avatar (Testbeeld) staat.
Daar kun je dan vervolgens weer op klikken om de foto te bekijken zoals je deze normaal zou zien. Dat is wellicht handig om te kijken of je echt de juiste map hebt gekozen.

Achter Split op zal nu het getal 50 staan. Dit betekend dat de nieuw te genereren mappen 50 bestanden uit de gekozen map zullen gaan bevatten. Dit getal mag je zelf aanpassen als je dat anders wilt.

Achter Prefix zie je de naam van de gekozen map staan. De nieuw te genereren mappen zullen dit als naam hebben gevolgd door _001, _002 enzovoort. De prefix mag je ook naar wens aanpassen.

Zet een vinkje bij "Verwijder bronbestanden na split" als je wilt dat na het splitten de bestanden alleen verdeeld staan over de nieuwe mappen en de gekozen map geen bestanden, anders dan de nieuwe mappen met bestanden, meer bevat. De originelen worden dan dus verwijderd. Doe dit alleen als je zeker weet dat alles goed gaat. Ik heb het natuurlijk alleen op m'n eigen omgeving getest, waar het overigens zonder problemen werkt.

Klik vervolgens op de knop Uitvoeren om het splitten te starten.

---

Het icoontje met de groene plus heb ik van het internet geplukt en weet niet of er copyright op rust.
Maar goed, het is geen commercieel programma dus lijkt me prima ;)
Opmerkingen of wijzigingswensen zijn welkom :)

Known bug:
Er wordt soms een map teveel aangemaakt die dan leeg is.

Bijlagen

• SplitFolder.jpg
    SplitFolder.jpg
    68,4 KB · Weergaven: 75
Laatst bewerkt:
Super

Echt heel erg bedankt!

Dit is echt ONGELOOFLIJK!

1000x dank

Graag gedaan :D

BTW, in plaats van het testbeeld plaatje had ik eerst een ander verzonnen. Wellicht dat je dat leuk vind, dus bij deze:
2zemahk.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan