Hoi Joris,
Het programmaatje is klaar. Niet helemaal monkey proof zoals dat heet, maar als het alleen voor jezelf is zal dat geen probleem zijn. Dit is de download link:
http://www.datafilehost.com/d/ac31b3b4 (170kb)
Tip:
Zet het vinkje uit waar staat dat je hun downloader kunt gebruiken. Die moet je dus niet gebruiken.
Het programmaatje heeft .Net 4.5 nodig dat je eventueel moet installeren.
Korte beschrijving voor gebruik:
Klik rechts bovenin op de Ellipsis knop om een map te kiezen waarop de bewerking moet plaatsvinden.
Onder het kopje Bestanden verschijnen dan alle bestanden in die map.
Als je op zo'n bestand klikt zul je een voorbeeld van de foto zien verschijnen waar nu je eigen Avatar (Testbeeld) staat.
Daar kun je dan vervolgens weer op klikken om de foto te bekijken zoals je deze normaal zou zien. Dat is wellicht handig om te kijken of je echt de juiste map hebt gekozen.
Achter Split op zal nu het getal 50 staan. Dit betekend dat de nieuw te genereren mappen 50 bestanden uit de gekozen map zullen gaan bevatten. Dit getal mag je zelf aanpassen als je dat anders wilt.
Achter Prefix zie je de naam van de gekozen map staan. De nieuw te genereren mappen zullen dit als naam hebben gevolgd door _001, _002 enzovoort. De prefix mag je ook naar wens aanpassen.
Zet een vinkje bij "Verwijder bronbestanden na split" als je wilt dat na het splitten de bestanden alleen verdeeld staan over de nieuwe mappen en de gekozen map geen bestanden, anders dan de nieuwe mappen met bestanden, meer bevat. De originelen worden dan dus verwijderd. Doe dit alleen als je zeker weet dat alles goed gaat. Ik heb het natuurlijk alleen op m'n eigen omgeving getest, waar het overigens zonder problemen werkt.
Klik vervolgens op de knop Uitvoeren om het splitten te starten.
---
Het icoontje met de groene plus heb ik van het internet geplukt en weet niet of er copyright op rust.
Maar goed, het is geen commercieel programma dus lijkt me prima

Opmerkingen of wijzigingswensen zijn welkom
Known bug:
Er wordt soms een map teveel aangemaakt die dan leeg is.