Foto terug halen uit word

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
Geachte forum leden
Ik heb een leuke vraag
Ik heb enkele jaren terug een partij fotos in een word 2007 document gezet dat heb ik gedaan met knippen en plakken ( dan zijn ze uit het fotoalbum denk ik )
Maar nu komt mijn vraag kan ik deze fotos nog terug uit het document halen en dan opslaan als JPG om in een ander album te zetten
De fotos zijn niet bewerkt of veranderd geknipt en gelijk geplakt?
wie heeft de op lossing
e de waele

Hoi,

Begrijp je vraag niet?
Normaal gezien op de foto klikken, dan met rechtermuisknop opslaan als afbeelding.

Greetz

Ja dat had ik ook gedacht maar als rechts klik op de foto staat afbeelding opslaan niet in de popup die dan verschijnt of ik doe het verkeerd??
e de waele

Document opslaan als HTML document; je krijgt dan een aparte map met daarin de foto's.

Hoi,
Wat jij voorhebt is mij vreemd, advies van Octafish opvolgen lijkt mij de beste oplossing.

Greetz

Ik heb het opgelost door de fotos te selecteren in word dan kopieren en in PowerPoint te plakken via het klembord en dat werkt prima
Nu komt elke foot in een dia frame te staan en kun je er alle kanten mee uit ik zet de vraag nu op opgelost
Allemaal weer bedankt voor jullie reactie en tot de volgende vraag
e de waele

Slechte oplossing, want je plaatjes hebben nu een waardeloze resolutie. Die van mij (webpagina van maken) is echt de beste. Maar als je gelukkig bent.... ach, wat zal ik dan moeilijk doen? :)

Octafish
Ok maar dat kan ik nu nog doen want ik heb het word dokument nog ik ben benieuwd
Ik wist niet dat deresoluti dan veranderd ik zie er zelf niet zo veel van ..
Bedankt nog e de waele

Afbeeldingen hebben bepaalde instellingen in pixels; meestal 200-300 pi/inch. Maak jij een schermafdruk en plak je die in een ander document (PP bijvoorbeeld) dan is de resolutie gebaseerd op 72 pi/inch, zijnde de schermresolutie. En dat kwaliteitsverlies maak je nooit meer goed. De enige manier om de afbeelding in zijn oorspronkelijke kwaliteit uit een Word document te halen is dus mijn techniek. Al kun je in de nieuwere versies rechtsklikken op een afbeelding en <Opslaan als afbeelding> doen. Maar da's veel meer werk als het veel afbeeldingen zijn.

Ok
Ik ga het wel eens proberen nu ik dit weer weet bedankt voor uw reactie
e de waele

Echt doen.. niet alleen proberen, de tip van OctaFish is echt de beste.
Je krijgt er later spijt van als je het nu niet leert en doet (allemaal die je hebt).
En maak meteen een backup... anders weten wrs nu al wat een volgende vraag kan (!) zijn ;)

Ik ga er aan beginnen als ik vast loop zie je mij snel terug
e de waele

Hallo
Ik heb deze nu opgeslagen als een web pagina en inderdaad de fotos zijn nu toch wel duidelijker (meer pixels denk ik )
maar kan ik nu ook deze fotos met deze eigenschappen in een pp frame zetten en blijft de resolutie dan goed
e de waele

Waarom zou je dat niet kunnen doen.. en waarom probeer je het gewoon zelf niet meteen? Een paar seconden werk om een plaatje in Powerpoint te zetten.
Jouw bericht schijven kostte meer tijd...

Start Powerpoint en ga naar de gewenste slide.
Via het lint of menu:
Kies Invoegen
Plaatje
ga naar de map waar de plaatjes staan....
Kies de gewenste....
En klik ok....
Klaar....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan