foto transparant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag

Ik wil de achtergrond kleur van een foto transparant maken , ik doe dat nu zo

Open het oorspronkelijke plaatje
Open layers tools
RechtsKlik in het layers tool op de titel en selecteer “Add Alpha Channel”
RechtsKlik nu in het logo en kies selection -> selection by color
Klik in de kleur die je wilt omzetten naar transparant
Klik vervolgens in Selection -> Invert.
RechtsKlik nu in het layers tool op de titel en
Kies “Add Layer Mask”
Kies voor methode “Selection”

Nu zie je aan het blokken patroon wat transparant is.

Opslaan als GIF

dit gaat allemaal goed maar dat opslaan als gif wil niet lukken
Ik doe het met exporteren als gif maar hij wordt steeds opgeslagen als een bestand dat weer openend met gimp.

:) En als je .... als PNG opslaan wil ??

P.S. Op een opgeslagen creatie voor GIF moet je eens aan-klikken en in submenu aangeven openen met '' IrfanView '' ALS je W7 draait ? .... maar als je opsla als PNG die moet je aangeven in submenu openen met Windows Photo Viewer .....

Laatst bewerkt:
Waarom sla je het op als gif? Met PNG krijg je veel betere kwaliteit. Ok, IE6 ondersteunt geen transparatie in PNGs, maar wie die browser gebruikt mag eigenlijk ook niet meer verwachten dat alles werkt.

Als je een .gif bestand standaard met een ander programma dan Gimp wilt openen dan moet je dat programma koppelen aan de extensie .gif.
Dus, met rechts op het bestandje klikken, kiezen voor Openen met, het gewenste programma selecteren en een vinkje zetten bij Altijd openen met dit programma.

:d edmoor wat je zei dat klopt helemaal .....;):thumb:

maar in dit geval zal GIF bestand met Explorer openen gaan, ( om welk windows hier gaat ??:confused: ) dus een echte GIF bestand openen als je wil
zonder online dat je komt, bij W7 bijv. .......moet je met IrfanView openen .....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan