Hallo allemaal,
De laatste weken kom ik steeds verder met een documentje voor t werk.
Nu kom ik in de laatste fase en wil ik middels een button een aantal foto's in het document voegen. Dit wil op zich wel goed werken met de code onderaan dit bericht.
Nu zou ik alleen graag willen dat als ik op de button klik (en het venster open naar voren komt) er een foto gekozen kan worden uit de map waarin het excel bestand is opgeslagen.
Dus als het excel-bestand staat in de map C:\Users\Bart\Testmap dan wil ik dat er een afbeelding gekozen kan worden uit de map C:\Users\Bart\Testmap
Is hiervoor extra code toe te voegen aan onderstaande code of moet ik anders gaan denken?
Bedankt alvast weer voor jullie reactie.
Groeten Bart
-- Sub foto1()
Dim ImgFileFormat As String, pic As Variant
On Error Resume Next
ImgFileFormat = "Image Files jpg (*.jpg),*.jpg,(*.bmp),others, tif (*.tif),*.tif"
Set pic = ActiveSheet.Pictures.Insert(Application.GetOpenFilename(ImgFileFormat))
On Error GoTo 0
If Not pic Is Nothing Then
Range("B81").Select
Set Rng = ActiveCell
With pic
.Height = 200
.Left = Rng.Left
.Top = Rng.Top
.Placement = xlMoveAndSize
End With
End If
End Sub
De laatste weken kom ik steeds verder met een documentje voor t werk.
Nu kom ik in de laatste fase en wil ik middels een button een aantal foto's in het document voegen. Dit wil op zich wel goed werken met de code onderaan dit bericht.
Nu zou ik alleen graag willen dat als ik op de button klik (en het venster open naar voren komt) er een foto gekozen kan worden uit de map waarin het excel bestand is opgeslagen.
Dus als het excel-bestand staat in de map C:\Users\Bart\Testmap dan wil ik dat er een afbeelding gekozen kan worden uit de map C:\Users\Bart\Testmap
Is hiervoor extra code toe te voegen aan onderstaande code of moet ik anders gaan denken?
Bedankt alvast weer voor jullie reactie.
Groeten Bart
-- Sub foto1()
Dim ImgFileFormat As String, pic As Variant
On Error Resume Next
ImgFileFormat = "Image Files jpg (*.jpg),*.jpg,(*.bmp),others, tif (*.tif),*.tif"
Set pic = ActiveSheet.Pictures.Insert(Application.GetOpenFilename(ImgFileFormat))
On Error GoTo 0
If Not pic Is Nothing Then
Range("B81").Select
Set Rng = ActiveCell
With pic
.Height = 200
.Left = Rng.Left
.Top = Rng.Top
.Placement = xlMoveAndSize
End With
End If
End Sub