foto verkleinen en opsturen via Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wsing

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Het ging altijd goed, even met de rechtermuisknop en dan kopiëren naar afzender en dan versturen. Maar sinds vandaag krijg ik na het aangeven van kopiëren naar afzender het volgende schermpje. (Er zijn geen profielen gemaakt. kies het pictogram e-mai en fax in het configuratiescherm om een nieuw profiel te maken.

Mijn vraag is wat moet ik nu precies doen. Heb daar gekeken via gebruikersaccount en dan bij mail. Daar kun je twee verschillende dingen aanvinken. Een is aangevinkt nl altijd dit profiel gebruiken. De ander te openen profiel opgeven niet. Maar dat lijkt toch goed?

Wsing kun je even aangeven welke outlook je gebruikt zodat ook anderen je beter kunnen helpen. Er zijn vele outlooks

Ok je hebt outlook express in XP neem ik aan.

Heb je twee mailprogramma's staan die aan elkaar gekoppeld zijn.

Als dat zo is dan zou dat een probleem kunnen zijn.

ik heb geen twee mailprogramma's staan die aan elkaar gekoppeld zijn. Neem aan dat hotmail daar los van staat. Ik begrijp alleen niet hoe dit kan ontstaan, een paar dagen geleden kon ik nog gewoon verkleinde foto's opsturen en verscheen dat schermpje niet. Nr 1 heb ik geprobeerd maar lost niets op en het intikken via register vind ik te link, dan zou ik hulp moeten vragen van iemand die daar meer over weet.

Heb je eventueel nog andere suggesties?

Inmiddels nog wat gezocht op internet want om met een register aan de gang te gaan zie ik niet zo zitten, vond ik het volgende:

Ga naar start > programmatoegang en instellingen >> aangepast, en stel daar in dat "je mailclient" de standaard e-mail client is.
"je mailclient" is dus je client die je gebruikt, outlook express bijvoorbeeld.

Daar uitgekomen zag ik dat er niet bij outlook was aangevinkt maar daarboven. Nadat ik dus outlook heb aangevinkt kon ik dadelijk weer gewoon een foto verkleinen en kwam dat rare schermpje niet meer en is het probleem opgelost. Eenvoudig maar je moet het maar net weten. Blijft wel de vraag hoe kan het dat deze opeens niet meer aangevinkt stond? Dagen, maanden geen probleem en dan opeens.......
Wie weet hoe dit kan ontstaan, want ik ben ook nieuwsgierig naar hoe dit kan.

Ik denk dat Hotmail daar niet van los staat, of stond. Deze heeft het programma als het ware overgenomen als eerste. Maar nu je dit aangevinkt hebt in Oulook express is OE weer je eerste mailprogramma. Dat heb je dus mooi opgelost. Ik neem aan dat alles weer netjes werkt. Status opgelost.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan