Foto verkleinen in Irfan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Ik heb een foto gedownloadt en wil die nu in IRFAN in de hoogte verkleinen om als balk foto te gebruiken in Joomla. Als de foto is ingeladen bij IRFAN kan ik via BEWERKEN en SELECTIE BIJSNIJDEN niet gebruiken. Ze blijft in het grijs staan. Of is er een aandere mogelijkheid in IRFAN om die foto tot de gewenst hoogte te maken . De breddte moet blijven.
Groetjes
Lode

ik heb de engelse versie en waarschijnlijk is dit crop hier.
dit is inderdaad grijs omdat je niks geselecteerd heb om bij te snijden

Als de foto is ingeladen kan ik hem niet selecteren en daardoor dus ook niet bijsnijden (crop). Bijgevoegd de foto. Hij moet wel zijn pixels behouden om de duidelijkheid van de fotot te behouden. En dan moet hij +/- 5 cm hoog zijn om als balkbovenaan in seen test site te staan.
Groetjes
Lode
Aquarium in restaurant.jpg

Selecteren en dan Image > Crop
Zie bijlage

Bijlagen

• ScreenShot142.jpg
    ScreenShot142.jpg
    94,3 KB · Weergaven: 35
Dit is niet wat het resultaat zou moeten zijn.
Ik heb de foto, dan moet hij met behouden van zoveel mogelijk pixels, de volle breedte en een hoogte van slechts een +/- 5 cm , om te dienen als balk, bovenste foto in een website.

Voilá! ;)

Bijlagen

• Aquarium-in-restaurant-5cm.jpg
    Aquarium-in-restaurant-5cm.jpg
    27,4 KB · Weergaven: 9
Dank voor uw werk. Maar Hoe heb je het nu gedaan? Via IRFAN? En welke stappen doe je dan. Lode

ik heb het gedaan met photoshop.
met irfanview kan ik ook. op je verzoek heb ik het uitgezocht en dit doe je door
Image > Resize/Resample (Ctrl+R)
Vink het vakje 'Preserve aspect ration (proportional)' uit en geef je nieuwe waarden op en klik op OK

Ik DANK U van harte. Probleem voor mij is opgelost. Zo zie je maar dat ik nog HEEL VEEL te leren heb. Nogmaals van HARTE BEDANKT.
Groetjes Lode

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan