• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto verplaatsen/kopieeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gremail

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2005
Hallo allemaal,

Ik heb een userform met daarin foto's geladen via image en label (LoadPicture("c:\ enz.).
Nu zou ik graag, door op een foto te klikken deze foto kopieeren naar een bepaalde cel op het werkblad, de positie leg ik vast in code.

Kan iemand mij vertellen of, en hoe dat mogelijk is en wat de code hiervoor is, als er een mogelijkheid tot slepen is mag dat ook, maar voorkeur is via click.

Alvast bedankt,
Gerrit

Neem het meeste van de code op met de Macro recorder. Zet die aan, voeg op het blad een foto in via Invoegen > Afbeelding > Uit bestand, en zet de macro recorder terug uit. Pas dan de code wat aan.

Ik weet niet of ik je goed begrijp, maar met picture insert lees ik al hele rijen foto's in op het werkblad. Als ik het goed heb, bedoel je een picture insert aan de click op de foto te hangen. Het kan inderdaad op die manier, maar ik hoopte dat er methode was om een foto direct vanaf een userform te kopieeren.
In ieder geval bedankt, als ik het niet goed begrepen hebt hoor ik het graag.

Hang eens een bestandje bij, met enkel een paar foto's. En ook de foto's zelf. Steek alles samen in 1 zipfile.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan