Foto worden gekopieerd

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo, als ik een stel foto's wil kopieren of verplaatsen naar een andere map en ik wacht te lang, dan worden ze gekopieerd. Hoe kan ik dat voorkomen?

Wat is "te lang wachten?" Tijd zou niet mogen uitmaken maar in de zelfde map worden kopieën gemaakt als de muiscursor, bij het aangeklikt zijn van de bestanden, 4 (of een ander aantal) pixels wordt bewogen. Dat is een veel voorkomend probleem waarvan de gevoeligheid in het register kan worden veranderd, zie hier: https://www.howtogeek.com/howto/win...files-accidentally-when-ctrl-click-selecting/

Bij externe opslag wordt er na slepen gekopieerd. Dat is onveranderlijk. Zou er dan verschil zijn tussen de ene en de andere keer, dan herkent Windows misschien niet op tijd dat het geen op een poort aangesloten harde schijf is, zoals ook USB sticks. Krijgt u na aansluiten van een externe opslag niet veel later nog een statusmelding zoals dat het gecontroleerd is of gebruikt kan worden? Ik weet dat het vergissen voorkomt en het systeem herkent de aard van opslag altijd iets later dan het apparaat zelf gevonden wordt maar veel meer kan ik er ook niet over zeggen, dan dat ik zelf zou nagaan of de computer bezig gaat met het indexeren of controleren op betrouwbaarheid van die USB apparaten. In ieder geval zou het in dat geval "te kort wachten" geweest zijn, want u bent dan sneller dan Windows en bestanden naar externe stations zouden gekopieerd moeten worden.

Bij het slepen naar een andere map op de ingebouwde schijf worden bestanden verplaatst. Voor selecteren van afzonderlijke bestanden in een groep, moet u de Ctrl. toets ingedrukt houden. Wanneer u de Ctrl. toets gebruikt bij het slepen, dan worden bestanden echter gekopieerd naar een andere map, dus ook als u daar niet op heeft gerekend. Een ballon-tip geeft wel een bevestiging wanneer de grens tussen de vensters wordt overschreden. Het is mogelijk om de rechter muisknop te gebruiken voor gebruik van het klembord en een keuze te maken in het contextmenu.

Aanvulling op de Ctrl tip: als je de <Shift> toets ingedrukt houdt, ben je sowieso aan het verplaatsen. Kijk ook, voordat je de muis loslaat, of er een plusje aan de muis hangt. Indicatie van kopiëren, en niet verplaatsen. Dan dus ook de <Shift> indrukken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan