Foto wordt wazig bij opslaan als PDF

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Ik wil mijn word bestand opslaan als PDF maar dan wordt de foto in het bestand heel wazig. Hoe los ik dit op?

Ik heb bij Bestand - Opties en bij de opties bij het opslaan aangegeven dat ik de hoogste beeldkwaliteit wil behouden maar zie geen enkel verschil.

Ik werk met Word 2016.

Laatst bewerkt:
Doe er eens een voorbeeldje bij, dan kunnen we het zelf testen.

Dat komt omdat je geen Adobe hebt. Wanneer je een scherpe PDF wilt maken dan zal je de Adobe engine moeten gebruiken maar daar wordt door Adobe geld voor gevraagd. Op internet zijn er pagina's die een redelijk resultaat bieden maar deze kunnen malware op de computer installeren. Vraag dus even na welke Word naar PDF conversie van redelijke kwaliteit je veilig zou kunnen gebruiken. Wanneer je zoekt naar een service of programma en in de zoek resultaten goed let op malware, addware en spyware, dan ben je morgen denk ik nog bezig.

Ik heb wel Adobe Acrobat 8 Pro. Daarin heb ik nu met veel pijn en moeite de functie gevonden voor het invoegen van een plaatje en op die manier het probleem omzeild.

Maar vind het dan toch gek dat als ik de kwaliteitsinstellingen op het hoogst zet geen enkel verschil zie.

Meer tips zijn uiteraard nog welkom, die pro heb ik ook niet voor eeuwig.

Hoogste beeld kwaliteit is dus geselecteerd en die instelling blijft behouden. Kijk dan ook naar: File tab > Options command > Advanced option > Image Size and Quality section. The options "Do Not Compress images in file" and "Set default target output to:" Hier maar even in het Engels. Je moet de inhoud dus ook niet willen comprimeren.

Free PrimoPDF converter wordt door Microsoft op hun Word forum aangeraden in geval er toch geen goed resultaat is. Dit installeert zich als een printer die naar bestand afdrukt.

Op het Word forum zie ik ook een voorbeeld, waaruit blijkt dat het toch scherp kan. Namelijk hier: http://answers.microsoft.com/en-us/...e/e8a1235e-d1b5-4f86-8f81-d6696db3dbca?page=2

Hoogste beeld kwaliteit is dus geselecteerd en die instelling blijft behouden. Kijk dan ook naar: File tab > Options command > Advanced option > Image Size and Quality section. The options "Do Not Compress images in file" and "Set default target output to:" Hier maar even in het Engels. Je moet de inhoud dus ook niet willen comprimeren.

Free PrimoPDF converter wordt door Microsoft op hun Word forum aangeraden in geval er toch geen goed resultaat is. Dit installeert zich als een printer die naar bestand afdrukt.

Op het Word forum zie ik ook een voorbeeld, waaruit blijkt dat het toch scherp kan. Namelijk hier: http://answers.microsoft.com/en-us/...e/e8a1235e-d1b5-4f86-8f81-d6696db3dbca?page=2

Hoi Alfred. Ja die settings had ik dus ingesteld, niet comprimeren, maar zag geen verschil. De PrimoPDF zal ik nog proberen.

Pdfcreator is ook meestal een goede. Ook erg makkelijk als je een multi-page wilt maken met meerdere bronnen als uitgangsmateriaal. Bij de eerste afdruk naar pdf zet je hem op "wait" en je wisselt van bron (excel ipv word bijv) en je print de volgende pagina erachter aan. Wil je weer terug naar Word... gewoon doen.. Klaar? Ga naar het Pfdcreator programma en met Ctrl+A voeg je alle paginas samen uit de lijst die je ziet... en met Ctrl+P druk je het naar een pdf af (kan uiteraard ook via het menu van Pdfcreator). Heb je je vergist in de afdruk volgorde .... dan kun je in de lijst die je ziet in Pdfcreator de paginavolgorde heel eenvoudig veranderen en dan pas... afdrukken.
Probeer dus uit of de resolutie hier beter is; je kun ook nog even bij de settings van Pdfcreator kijken of daarvoor nog iets qua dpi in te stellen is, naar ik mij herinner..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan