Fotoalbum maken (Dreamweaver CS4)

Status
Niet open voor verdere reacties.

EmmaV

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2009
Ik ben momenteel bezig met een website te maken (in dreamweaver cs4) en daarop zou ik graag een fotoalbum maken. Ik weet echter totaal niet hoe ik daarmee moet beginnen.

In dreamweaver is er wel een knop 'invoegen' > 'media' en dan kan je kiezen tussen 'SWF', 'Flashpaper', 'FLV...', 'Shokwave', 'Applet', 'Active X' en 'Insteekmodule'. Helaas weet ik totaal niet waarvoor deze dingen juist dienen. Ik heb wel al even geprobeerd met bv. Flashpaper, maar dat gaat maar voor 1 afbeelding (denk ik) en ik krijg die dan nog niet te zien.

De vorige keer dat ik een fotoalbum voor school moest maken, heb ik uit radeloosheid gewoon alle afbeeldingen in een dia-presentatie gestoken en dan die upgeload via de insteekmodule.

Nu zou ik echter een écht fotoalbum willen hebben. (vb. dat je onderaan alle afbeeldingen ziet en er dan over gaat en dan zie je de afbeelding waar de cursor opstaat in het groot vanboven afgebeeld)
Is er een andere manier om een fotoalbum te ontwerpen?
En hoe gaat dat juist in z'n werk?

emma

Vandaag (alléén vandaag) is er op Give away op de day in Dutch een tijdelijk gratis programma te downloaden waarmee je onwijs gave flash bestanden kunt maken met foto's erin. Een echte aanrader! Heb hem zelf ook al gebruikt. Het is niet als het voorbeeld wat je gaf maar toch zeker wel de moeite waard.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan