Fotoalbum op site

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram Hatoka

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2009
Hallo

Onlangs ben ik begonnen met het opstarten van een site voor onze club. Nu zit het zo dat er vaak vele foto's op die site gezet worden. Daarom hebben wij een efficiënte manier nodig om een album aan te maken.

Daarnaast zoek ik ook nog de mogelijkheid om het album binnen onze eigen opmaak te zetten. Ik gebruikte inmiddels al Web Album Generator, wat het resultaat gaf uit de bijlagen. Het is echter niet mogelijk een zekere 'template' voorop te stellen, zodat alles dezelfde opmaak heeft (zie tweede bijlage).

Kortom: ik zoek een soort van Web Album Generator die gebruikt maakt van je eigen HTML en CSS template voor de layout. Bestaat er zo iets?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Met vriendelijke groeten
bijlage 1.jpg
bijlage 2.JPG
Bram Hatoka

Het lijkt me praktischer om een dergelijk systeem in php te maken, het ziet er redelijk eenvoudig uit.

Beste Royb3

Momenteel is de site met HTML en CSS gemaakt. Ik heb eigenlijk geen flauw idee hoe ik daar moet aan beginnen... Bestaat daar geen software voor?

Alvast bedankt

Bram Hatoka

Ik zou eventueel een eenvoudig php programma'tje kunnen schrijven dat de afbeeldingen uitleest vanuit een map, en deze weergeeft op je website, het eenvoudige hiervan is dat je alleen nog maar de foto's in de map hoeft te gooien, en de rest gaat dan vanzelf. De opmaak gaat overigens nog steeds via CSS, alleen dan worden er dan foto's toegevoegd aan de html "template".

Dag royb3

Dat zou fantastisch zijn! Zou dat dan ook de foto's vergroten tot de originele grootte wanneer ik er op klik?

Alle hulp is meer dan welkom!

Alvast van harte bedankt!

Bram hatoka

Ja, dat kan.

Kun je misschien een html bestand zonder content en je css sturen? dat maakt het wat gemakkelijker.

Dag Royb3

Enorm bedankt voor je hulp! Ik heb de files in een zip gezet en ze geplaatst op een andere plaats, ze zijn te groot voor dit forum.

De link naar de download is de volgende http://www.filefactory.com/file/2w9reerk65y1.

Echt van harte bedankt voor je hulp! Ik ben echt benieuwd naar het resultaat!

Groetjes

Bram

Dag Royb3

Heb je de bestanden gevonden? Ik heb nog niets van je vernomen (waarschijnlijk heb je het druk).

Groetjes

Bram Hatoka

Hallo Bram,

Ik heb de bestanden inderdaad gevonden, maar heb vandaag geen tijd gehad.
Morgen zal ik er aan beginnen, dan zal het niet lang duren :).

Dag royb3

Hartelijk dank! Je doet maar op je gemak hoor! Ik was niet zeker ofdat je de bestanden had.

Veel succes.

Groetjes

Bram hatoka

Ik hoop dat dit voorbeeld een beetje is wat je bedoelt? http://84.84.32.69/Bram/career.php
Hier zijn de bestanden: http://84.84.32.69/Bram/Files.rar

Denk eraan dat je php bestanden niet zomaar kan openen, hier heb je een server voor nodig. wil je het lokaal uitproberen( dus nog niet publiek op de website) kun je ervoor kiezen een programma als WAMP of XAMPP te installeren.

Even wat uitleg, alle foto's die je wilt tonen zet je in de map: fotos

Beste royb3

Wauw! Dat is net wat ik bedoelde! Fantastisch!

Ik heb een server ja. Kan ik ook mappen maken om de bestanden in 'albummappen' te plaatsen?

Echt van harte bedankt!

Mvg

Bram hatoka

Beste Royb3

Ik heb het inmiddels opgelost! Van harte bedankt voor al je hulp!

Mvg

Bram Hatoka

Daarmee zou ik mijn stukje php inderdaad mee hebben kunnen uitbreiden. fijn dat het is opgelost, waarmee was het uiteindelijk gelukt?

Hoi,

Wel, een maat van me heeft er wat code bijgezet, waardoor het nu nog in albums staat.

Je bent alvast enorm bedankt!

Groetjes

Bram

Misschien is het een goed idee dat stukje ook te publiceren zodat andere mensen ermee vooruit kunnen wanneer zij tegen het zelfde punt lopen ;).

okeej, enige nadeel is implementatie op de website wanneer je dit soort dingen 'extern' doet.

Ziet er verder wel netjes uit.

Wel, je kan het eigenlijk perfect implementeren in de website... ik dacht ook dat het niet kon, maar het kan dus wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan