Fotoalbum

• Onderwerp starter Onderwerp starter j-a
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

j-a

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Ik ben op dit moment bezig met het maken van een website, waarop ik ook een fotoalbum wil hebben. Nu heb ik het liefst niet al die foto's op de eigen server, omdat dat aardig wat ruimte inneemt denk ik. Mijn plan was om een Picasa-account aan te maken en daar fotoalbums te maken. Is het mogelijk om zo'n fotoalbum dan op de één of andere manier op de website te laten verschijnen op een mooie manier? Ik had op een bepaalde website (gemaakt door een Nederlander geloof ik, opgesteld in het Engels) al wel sjablonen gezien, maar dat kreeg ik niet voor elkaar.

Ook voor andere (eenvoudiger?) opties sta ik uiteraard open.

Noot: Ik ben volslagen nieuw in de wereld van websitebouwen.

Probeer eens Jalbum.

http://jalbum.net/

Ook perfect te integreren in je eigen album. Op je eigen webspace, maar dus ook ergens anders.
Hartelijk dank. Heb inmiddels een account en ben nu bezig met het aanpassen van een skin aan mijn website. Alleen wil dit nog niet echt.

Ik ben hier: http://jalbum.net/developer/skins/quick-introduction. Bij punt 1. Er staat dat ik op een link moet klikken en dan op openen, waarna er iets in Jalbum moet openen. Alleen wordt het gelijk gedownload bij mij. Heel vreemd. Iemand enig idee wat ik fout doe? Moet ik bepaalde Jalbum-software downloaden?

Nog even een vraagje, hoeveel opslagcapaciteit heb ik met Jalbum?

Ik ben achter het programma Simpleviewer gekomen! Dat is de oplossing. Maar nu het volgende. Ik heb een album gemaakt, maar ik begrijp de volgende stap in de handleiding niet om de boel op de website te krijgen:

Copy the entire contents of your SimpleViewer gallery folder into the folder that contains your HTML page.