fotobestand wordt niet geopend met het juiste programma

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dee

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2001
Als ik op een foto klik dan opent hij die met adobe photoshop maar dat wil ik niet ik wil hem met een ander prog openen. Wie weet hoe ik dat verander??:cool: :cool:

rechtsklik op het bestand, kies openen met..., programma kiezen, kies vervolgens het programma uit de lijst of wanneer deze er niet tussen staat met behulp van bladeren, en plaats een vinkje voor "dit type bestand altijd met dit programma openen" en klik tenslotte op OK

maar als ik dat doe dan ve:evil: rANDERT ie weer terug in adobe!!!!

hij opent met adobe image ready en ik wil hem openen met Kodak easy share.
als ik hem verander in openen met paint kan dat wel !

Ik heb die programma's niet, maar ik vermoed dat in de options of preferences van de programma's die je niet als standaard wilt, ergens in een tabbladje wel uit te zetten is dat het programma zich als standaardprogramma voor het type bestand gedraagt.

waar vind ik dat tabblad dan????:shocked:

Dat weet ik (natuurlijk) niet (want ik heb die programma's niet). Maar bijna alle applicaties hebben in het lijstje Bestand, Bewerken, Beeld, Extra, Help, enz een opties, of instellingen of voorkeuren of preferences of enz zitten.

Daar kun je vaak de associaties en nog veel meer zaken instellen. Bedoelde venster of tabblad vind ik zo even snel op mijn eigen pv bij (bijvoorbeeld) Windows Mediaplayer, alle Office onderdelen (Word, Excel, etc.), Skype, Ethereal, Ulead VideoStudio, ZipGenius en ga zo maar door. (Dit is gewoon wat ik zo even rondsnuffelend bij mezelf aantref ter illustratie.)

Tabblad is ook maar een schot voor de boeg. Dus.

hij blijft vreemd genoeg terug veranderen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan