Fotobestanden in MS access, géén OLE bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dracul1

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2008
Hallo,

Ik ben nu al een aantal dagen aan het worstelen met MS ACCESS 2013 (64 bits).
Ik wil een database maken voor mijn stripboeken. Tabelletje met uitgever, titel e.d. werkt inmiddels, via een formulier kan ik een en ander invullen. Leuk!
Foto's kan ik toevoegen (bijlage/OLE) maar dan wordt de uiteindelijke database veel te groot.

Nu lees ik overal over oplossingen waarbij er verwezen wordt naar de locatie waar het fotobestand staat. Op zich een mooie oplossing lijkt mij.
Bijna alle voorbeelden die ik tot nu toe heb gevonden, lopen bij mij vast, omdat ze geschreven zijn voor oudere versies van Access, of dat het voor 32-bit geschreven is. Allerlei VBA scripts moet ik gaan aanpassen, omdat ze onder 64-bits niet werken.

Dus... mijn vraag... Jullie voelden 'm al aankomen, hoe pak ik dit nu aan?

Wat ik tot nu toe heb (en dat is nog maar heel basic, ik geef het toe), zal ik even bijsluiten.

Elke tip/idee/suggestie is welkom! Bekijk bijlage pogingx.zip

Is er een reden waarom je de 64 bits versie werkt? Vooral ook omdat je blijkbaar al weet dat de hele wereld gewoon de 32 bits versie gebruikt? En dat er functioneel en qua snelheid en mogelijkheden geen enkel voordeel zit in de 64 bits versie?

Omdat ik volledig onder 64-bit draai, dus toen ik Office ging installeren, heb ik (logischerwijs) ook gekozen voor de 64-bits versie. 't Verbaast me overigens (maar dat is offtopic) dat het niet uitwisselbaar is.

Hoi Michel. Vraagje m.b.t. bovenstaande. Een Access applicatie die geen gebruik maakt van VBA en ontwikkeld is in de 32-bit versie van Office, kan deze direct en zonder conversie in in de 64-bit Office worden gebruikt?

Dat wil ik zelf graag weten maar lijkt me voor TS ook van belang, vandaar dat ik de vraag hier stel en niet aan topic kaping denk te doen.

Eerlijk gezegd zou ik dat niet weten, kwestie van uitproberen :). Het probleem zal eerder andersom liggen trouwens.
@TS: bijna iedereen gebruikt een 64 bits besturingssysteem, dus dat argument werkt niet helemaal. Bovendien waarschuwt Microsoft zelf bij het installeren van de Office dat je beter met een grote boog om de 64 bits versie heen kan lopen. Heb je 'm niet specifiek nodig, dan zou ik 'm dus de-installeren en vervangen door de 32 bits.

Dat andersom verwacht ik ook maar wilde het even van jou horen. Bedankt voor je reactie :)

De gedachte om de 32 bits versie dan maar te installeren, is ook al bij mij opgekomen, maar momenteel zit mijn Outlook zo vol met dingen die bewaard moeten blijven, dat het mij even te gek wordt om alles te gaan printen, met het risico dat ik een en ander kwijt raak (nog los van filters die ik ingesteld heb, die de post 'sorteert').

Maar er is dus geen mogelijkheid om dit werkend te krijgen onder de 64 bits versie? Of iemand die toevallig wél met de 64 bits versie werkt, en het al opgelost heeft (#durftevragen ;-) )

Je voorbeeld werkt gewoon in mijn 32-bit Office. Laat eens zo'n oplossing zien die je hebt gevonden. Als deze voor 32-bit is gemaakt is het wellicht een kleine moeite om deze geschikt te maken voor 64-bit. Of, zoals ik het zelf in Excel doe, dat het op zowel 32- als 64-bit werkt.

Maar ik ben het met OctaFish eens dat je beter de 32-bit Office kan gebruiken.

Ben het met je eens hoor, van die 32 bits versie, maar dat komt op dit moment even niet goed uit met alles wat er op dit moment gedaan wordt/moet worden. Binnenkort moet ik toch de PC even herinstalleren, dan gaat ie er af en vervangen worden door een 32 bits versie.

Ik heb de afgelopen dagen zo ongelooflijk veel websites bekeken met dit onderwerp, en ook op dit forum, ... ik kan het niet meer terugvinden, arrgghhh!

Ik had een voorbeelddatabase hier van het forum gedownload, waar een dergelijke optie ingebakken zou zitten, maar alles wat daar in gedaan wordt, geeft direct foutmeldingen. Het gaat om 'administratie', weet even niet meer wie het gemaakt heeft, bestand blijkt te groot om te uploaden... Grrrr!

Zo zit soms alles tegelijk tegen ... dank voor je hulp in ieder geval!

Ok. Mocht je nog wat tegenkomen dan zien we dat hier wel :)

De database 'administratie' is van mij. Dus daar is nog wel aan te komen.

Dank je wel OctaFish, het ging mij specifiek om het stukje foto toevoegen wat je er volgens mij in verwerkt had zitten. Die database was een voorbeeld van wat dus niet werkt onder 64-bit, dus ik kon er ook niet in spieken om te kijken hoe je het aangepakt had.

Overigens is je pst bestand van Outlook volgens mij gewoon over te zetten. Welke code heb je specifiek nodig?

Oh, ik heb o.a. zo'n 100 emails erin staan, die nog niet weg moeten, en die geprint moeten worden. En heb hier totaal nog 5 velletjes A4 liggen, dus dat wordt 'm niet... en voor de rest heb ik wat filters met sortering in verschillende postvakjes gemaakt...
Maar morgen eerst maar eens papier kopen :-)
Dank je wel voor het meedenken hoor, maar komt allemaal nog wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan