fotogalerij maken met gallery3

Status
Niet open voor verdere reacties.

IEkiller

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2008
Hoi allemaal,

Om te beginnen ben ik een absolute noob in het maken van websites en zelf schrijven van code, dus gelieve het zeker niet te moeilijk uitleggen xp

Ik moet als mede-organisator van een evenement een fotogalerij maken om foto's van het evenement op te plaatsen (picasa, enz. afgewezen; alles moet in goede kwaliteit staan en er treffelijk uitzien).
Ik zou dit willen doen met Gallery3 (of Zenphoto indien dit makkelijker is).
Ik heb van de websitebeheerder een subdomein gekregen met inlognaam en code voor de ftp server. Ik heb ook een mySQL database.

De installatie van gallery3 zou nu moeten vanzelf lopen als ik naar de directory/gallery3/installer/index.php ga.

Hier zegt hij nu echter dat het bestand gallery3/var/database.php niet aangemaakt kan worden wegens het feit dat hij er de rechten niet voor geeft. Volgens de installer zouden deze moeten op world-writeable staan. Ik kan dit echter niet doen via chmod, omdat het geen unix server is? Hoe doe ik dit dan wel?

Alvast bedankt voor jullie hulp,
IEkiller

is er wel een map "var" in je gallery?
creer deze anders zelf en chmod deze via het ftp programma naar 777

en probeer het dan nogmaals met de installer

dat is het juist, omdat de server geen unix is, kan ik de rechten nie via chmod wijzigen
de directory var bestaat ook
Het probleem is eigenlijk dat ik zou moeten weten hoe je rechten instelt voor een windows server.
dit is de error als ik de rechten wil veranderen:

Unable to execute site command chmod 0777 /httpdocs/gallery3/var. Note that the CHMOD command is only available on Unix FTP servers, not on Windows FTP servers.

Ok,
Ik heb weinig ervaring met windows webservers,maar volgens mij kan dit alleen "lokaal" ingesteld worden want windows kan niet overweg met het commando "chmod"
Misschien iemand anders hier ervaring met windows webservers?

Of anders contact opnemen met de host

edit:

heb je een inlog gedeelte gekregen bij dat subdomein(bv plesk of iets anders)

edit-2:

vond dit nog op een site:

CHMOD on Windows servers
Not all platforms understand the CHMOD command, Windows servers for example don't support CHMOD. Most Windows hosting plans come with a folder called "cgi-bin" or "cgi" which is pre-configured to allow files being writable by scripts. If you are having trouble installing your scripts on a Windows server (get an "Please CHMOD to 666" error) try installing the script within your "cgi-bin" directory!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan