Fotonaam in formulier, fotoveld in subformulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larske 2

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Hoi

Ik ben voor mijn afstudeerproject al een tijdje bezig met het maken van een database voor handleidingen van verschillende typen shovels. Daarbij maak ik veel gebruik van foto's. Deze foto's zijn gelinkt vanuit een map zodat Access deze niet opslaat. Dit werkt allemaal goed, en ik heb al enkele handleidingen ingevoerd en afgedrukt. Ik zit alleen nog met 1 probleem.

Ik maak bij het invoeren gebruik van een formulier. Daarin worden een aantal gegevens ingevoerd, en ook de namen van de foto's. In een subformulier worden de foto's en het bestandspad weergegeven. Dit is nodig omdat anders geen verschil gemaakt kan worden tussen de verschillende types.

Ik wil alleen dat als ik een fotonaam heb ingevoerd en ik druk op enter, dat deze foto meteen wordt weergegeven. Nu gebeurd dit pas als je naar een andere record gaat, en dat terug gaat. Normaal kan je met een gebeurtenis aangeven dat de foto moet worden weergegeven. Maar omdat het afbeeldingsveld in het subformulier staat wordt deze niet herkent. Het fotonaam veld is wel in het subformulier te plaatsen, maar op een of andere manier kan dit veld niet bewerkt worden. anders was mijn probleem ook opgelost.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is??

Met vriendelijke groet,
Larske

Opgelost

Hoi

Ik heb het zelf al opgelost door er een macro achter te plakken die de opdracht: formulier vernieuwen uitvoerd.

Gr Larske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan