Fotookes branden op CD of op DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

verwerik

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 jan 2005
Ik ben maar een seniordummy,maar toch tracht ik mij een beetje bij te scholen wat internet en aanverwante zaken betreft.
Ik werk met Windows XP en heb een aantal foto's staan op de harde schijf.Ik heb een Plextor PX-716A brander laten installeren en een software program nml Nero 6 reloaded.

Als ik een sessie brand op DVD of CD gaat dit al vrij aardig maar als ik daarna wil een tweede sessie branden dan wordt steevast het brandproces afgebroken.Ik krijg dan diverse berichten oa :"dit is geen beschrijfbare schijf,voer een beschrijfbare schijf in."of "Uw compilatie kan niet op dit type schijf geschreven worden.Voer een schijf van het juiste type in of pas de instellingen van uw compilatie aan om ze compatibel te maken met de huidige schijf".
Wat is een juiste schij? en of Hoe kan ik de instellingen compatibel maken?
Ik beb geprobeerd met DVD-R schijf en met CD-R met het zelfde resultaat,het brandproces stopt bij een tweede sessie.
Kan iemand mij helpen?In elk geval al bedankt bij voorbaadt.

DVD-R en CD-R kunnen maar één keer beschreven worden. Na één brandsessie kun je dus niets meer toevoegen.
Om later iets toe te voegen zul je CD-RW en DVD-RW moeten gebruiken (RW staat voor ReWritable - herschrijfbaar).

Guus.

Geplaatst door Guus abc
DVD-R en CD-R kunnen maar één keer beschreven worden. Na één brandsessie kun je dus niets meer toevoegen.
Om later iets toe te voegen zul je CD-RW en DVD-RW moeten gebruiken (RW staat voor ReWritable - herschrijfbaar).

Guus.

@Guus Sorry het kan wel!
In Nero Burning rom Starten Met Multisession disk en wanneer je er wat bij wilt zetten Contine Multisessin disk en zo kan je doorgaan tot CD of DVD vol is

Geplaatst door BANDIT123
@Guus Sorry het kan wel!
In Nero Burning rom Starten Met Multisession disk en wanneer je er wat bij wilt zetten Contine Multisessin disk en zo kan je doorgaan tot CD of DVD vol is
Weer wat geleerd.:)

Guus.

JA Ja

@Bandit

Maar dan moet de vraagsteller wel weten dat hij de eerste keer een multi session disk moet maken en niet moet kiezen voor disk afsluiten.

Of kan nero ook opnieuw beschrijfbaar maken.

Wat ook nog kan is een CD-R als flop gebruiken met b.v. Instant CD&DVD. Die kan afsluiten en weer beschrijfbaar maken.

Eric.

Re: JA Ja

Geplaatst door Eric_Daleboudt
@Bandit

Maar dan moet de vraagsteller wel weten dat hij de eerste keer een multi session disk moet maken en niet moet kiezen voor disk afsluiten.

Of kan nero ook opnieuw beschrijfbaar maken.

Verbeterde tekst!!
In Nero Burning rom DE EERSTE KEER bij het maken van Cd/DVD Starten Met Multisession disk en wanneer je er wat bij wilt zetten Contine Multisessin disk en zo kan je doorgaan tot CD of DVD vol is
Wat ook nog kan is een CD-R als flop gebruiken met b.v. Instant CD&DVD. Die kan afsluiten en weer beschrijfbaar maken.

Eric.

Ik weet dat het program hier niet voor is maar Daleboudt is een bijzondere naam. Mag ik vragen of dit de echte naam is en daardoor wat dieper er op in gaan?

Bazar

Gij zijt Bizar.

Gij wilt geen bericht en geen mail dus honderd procent anoniem blijven, maar wel weten wie ik ben.

Zou mij een mailtje sturen niet logischer zijn.

En ja gij zijt niet in de war, helpmij is voor vragen over hard- en software.

Eric.

Nero

Nero Express en NeroSmart laten geen multisession toe. Nero Smart wel in expert mode.

Dus opstarten via Nero\Nero.exe dan gaat het vanzelf goed omdat je in de wizzard komt.

@Bazar:
Je postbus is vol en ik kreeg mijn antwoord retour en zoals je weet staat mailen via helpmij en berichten via Helpmij bij jou uit. En nee die man ken ik niet.
Overigens Dolfijn is nu Ilse hoor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan