Fotopapier printen lukt niet op HP Deskjet 2510

Status
Niet open voor verdere reacties.

FlowerDusty

Gebruiker
Lid geworden
4 jan 2009
Hallo,

Ik heb een HP Deskjet 2510 nu zo'n 2 jaar in mijn bezit (weinig gebruikt tot nog toe). Nu wil ik voor een kerstcadeau, mooie foto's gaan uitprinten voor in een fotolijst collage. Ik heb hiervoor fotopapier besteld: A4 290g/m2 genaamd ''Ultra glossy fotopapier''. In Photoshop heb ik de afmeting van het fotolijstje waaronder een foto van 15x20cm, nieuw document opgemaakt en de foto erin geplaatst. Vervolgens wil ik vanuit Photoshop de foto gaan uitprinten, bij settings papier invoer: Hoofdlade (er is geen andere) en bij Media: Fotopapier, beste kwaliteit. Printer maakt aanstalten om te gaan printen, maar pakt in eerste instantie het papier niet uit zich zelf, als ik lichtelijk aandruk pakt hij hem en vervolgens maakt hij een hoop kabaal (afdruk geluiden) maar hij rolt het papier niet verder naar binnen (kan het er ook zo weer uithalen). Kortom, hij doet er niets mee.. Met gewoon A4 papier wel. Doe ik iets niet goed? Of zal het papier te dik zijn of iets in de richting? Ik kan namelijk nergens vinden dat dit papier niet in standaard printers kan? Of wat dan de gestelde grams papier zijn..

Edit: Fotopapier erin gelaten, printer laten gaan en ineens trok hij hem er zelf doorheen. resultaat geen foto afgedrukt, maar wel zwarte vegen op het fotopapier..

Laatst bewerkt:
Het gaat je ook never nooit niet lukken op 290grams papier er doorheen te jassen, 290grams staat vrijwel gelijk aan karton.
om en nabij de 200 grams is max wat je als fotopapier kan printen.

Is er geen extra lade/opening voor dit extra dikke (foto) papier?

EDIT: ik zie dít op blz 42 van de handleiding staan:
Standaardpapier: 64 tot 90 g/m² (16 tot 24 lb)
Enveloppen: 75 tot 90 g/m² (20 tot 24 lb)
Kaarten: tot 200 g/m² (110-lb index maximum)
Fotopapier: tot 280 g/m² (75 lb)

Het zal vast niet op de laatste 10 gram/m2 aankomen ...
Kán het zijn dat de rubber rolletjes in de printer het papier niet kunnen 'meenemen' omdat er teveel stof op de rubber rollen aanwezig is? (transport-rollen reinigen ..)

EDIT2 : kijk anders hier even voor oplossingen => http://hp.dezide.com/ts/start.jsp?guide=DJ_2510/guides/DJ_2510_Paper_Jam.net&uritype=dguidedsolution&sfs=85273989&client=IWS-eLP&ProductNameOID=5157444&TapasOnline=TSHOOT_PAPER_JAM&PubCode=Contextual&SW=K7&section=IWS&lc=nl&custom_solutionid=lp70005-all-DJ2510&IssueNumber=70005

EDIT 3: Ik denk dat hier je oplossing staat => http://hp.dezide.com/ts/start.jsp?guide=DJ_2510/guides/DJ_2510_Paper_Jam.net&uritype=dguidedsolution&sfs=85273989&client=IWS-eLP&ProductNameOID=5157444&TapasOnline=TSHOOT_PAPER_JAM&PubCode=Contextual&SW=K7&section=IWS&lc=nl&custom_solutionid=lp70005-all-DJ2510&IssueNumber=70005&language=dutch&cc=NL&tracking=f4rhyy8j&dcsession=3391461&title=Problemen%20oplossen%20Papierstoringen%20voor%20de%20HP%20Deskjet%202510%20series&action=step&response=1&step=C96437&session=43186176-JHFLSABR-3182338406

Succes!!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip, over het schoonmaken van de rollen. Het heeft helaas niet geholpen. Even pakt hij het eerste stuk van het fotopapier, vervolgens doet hij niets met het papier, maar maakt hij wel ''druk'' geluiden alsof hij doodleuk aan het printen is zonder het papier helemaal de machine mee in te nemen...

Edit: Het lukt nu wel! Maja, dan moet ik wel erg aandrukken en hopen dat hij hem dan wel goed verder aanpakt.. Nog een hele opgave, als je meerdere foto's wilt afdrukken..

Laatst bewerkt:
Volgende keer iets dunner materiaal?

Door in de goede hoek aan te drukken, is het printen van mijn foto's gelukt. In het vervolg inderdaad maar wat grams minder dik fotopapier.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan