foto's achter pictogrammen in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

tikus

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2003
Hallo,
Ik weet niet of ik in de goede rubriek zit, anders verneem ik het wel.
Het gaat om een voor mij vreemd verschijnsel: in een bepaalde map zijn achter de pictogrammen heel andere foto's dan wat er op het pictogram staat.
De map is onderdeel van een omvangrijke serie foto's gemaakt tijdens een 22 daagse vakantie. Ze zijn van 3 SD-kaarten op de harde schijf gezet.
De foto's die op de pictogrammen staan zijn nergens te bekennen.

Vraag: hoe kan ik de juiste foto's achter de juiste pictogrammen krijgen?

Veel dank bijvoorbaat..

Laatst bewerkt:
Staat er een thumb.de file in die directory?
Verwijder die eens en kijk eens of het dan goed is.
Thumbs.db bestanden kun je rustig wissen. Zijn systeembestanden die steeds weer opnieuw aangemaakt worden.

Lukt dat nog steeds niet, verplaats de betreffende bestanden naar een usb stick. ZONDER thumbs.db
Wis de directory.
Eventueel om zeker te gaan dat ook alles uit het geheugen is rebooten.

Dan weer terug zetten.
Mag hopen dat het probleem dan opgelost is.

Hallo Kostenzer,

Bedankt voor je reactie .. maar .. waar vind ik die thumb.db??
Mijn computerkennis is matig tot zeer matig.

Vr. gr.

Dat kan een verborgen bestand zijn.
Kopieer gewoon de bestanden naar een stick.
wis de directory en zet weer alles in een nieuw gemaakte directory terug.
Op bekijk ze zelfs op de stick.
Lukt dat niet wil ik wel stap voor stap aangeven wat je moet doen om die thumbs zichtbaar te maken.

foto's achter pictogrammen

De hele map is naar een USB stick gekopieerd; daarin zijn de onderliggende foto's te zien met het juiste pictogram voor de juiste foto. Het hele bestand van de stick naar een nieuwe map gekopieerd. Echter zijn de foto's die op de pictogrammen staan in de "foute" map, nergens te vinden. Die "foute map" durf ik ook niet te wissen omdat ik dan mogelijk de foto's die daar op de pictogrammen staan, kwijt kan zijn.

Graag zo mogelijk verdere hulp.

Vr. gr.

Combineer [windowstoets &r] → typ: control folders → klik op tabblad Weergave.
Vink Verborgen bestanden en mappen weergeven aan.

Navigeer nu naar de map met de verborgen foto's en kijk of ze weer te zien zijn.

Hallo Dorado,

Procedure zoals aangegeven, gevolgd. Toestand echter onveranderd.

De foto's die ik op het computerscherm zie krijg ik niet geopend. Dubbelklik ik op de foto, dan krijg ik de onderliggende foto te zien. Ik heb toen de foto's gekopieerd naar een nieuwe map en daar kwamen de onderliggende foto's in. Die kan ik normaal openen. Ga ik echter weer naar de originele map dan krijg ik weer de onderliggende foto's te zien, maar de foto's die ik op het scherm zie krijg ik nog steeds niet geopend.
De foto's zijn genomen op 3 sd-kaarten en bij het overzetten van het fototoestel naar de computer heb ik ze per dag gerangschikt. Mogelijk dat het gaat om dezelfde DSC nummering. Wel raar eigenlijk dat het me niet eerder is opgevallen, normaal gesproken zou de computer gevraagd hebben bij foto's met dezelfde nummering of ik ze wil vervangen.

Alvast bedankt,

vr. gr.

Om de zaak te ordenen, zul je eerst alle fotobestanden moeten kunnen zien.
(Check eerst welke schijfletter het betreft: (als het geen e: is zoals in onderstaande code, verander dit dan.)

Open Kladblok. Klik op Start → Alle Programma's → Bureau-Accessoires → Kladblok
Kopieer onderstaande code:
@echo off
e:
cd\
dir *.* /s >%UserProfile%\desktop\fotoos.log
start notepad %UserProfile%\desktop\fotoos.log

Sla dit op het bureaublad op als fotoos.bat. Rechtsklik → Uitvoeren als Administrator
Post dit log in je volgende reactie.

Hallo Dorado,
Heb niet gedurfd om de aanwijzingen te volgen.
Inmiddels heeft een kennis het euvel verholpen; hoe dat gedaan is kan ik niet navertellen.
Bedankt voor de reacties.

Vr. gr.

tikus zei:
Hallo Dorado,
Heb niet gedurfd om de aanwijzingen te volgen.
Blijkbaar heb je geen computer vanaf het DOStijdperk...
Het dircommando is een commando dat een lijst weergeeft van bestanden en submappen in een map; onschuldig dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan