Foto's bekijken op breedbeeld: hoe veranderen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

1walter9

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2002
Ik heb een breedbeeld TFT van Samsung gekocht, erg mooi ding trouwens, bedoelt om dvd's op te kijken. Maar als ik nu ook foto's bekijkt dan zijn ze allemaal uitgerekt. Hier had ik niet aangedacht bij aankoop.

Is hier aan gedacht/een oplossing voor? Het moet toch kunnen?

graag help hier mee, groetjes.

W@lter

ja, je resolutie aanpassen. (rechtermuisknop op bureaublad > eigenschappen)
als je daar geen goede resolutie kan vinden. Moet je je drivers van je videokaart updaten, of als je een CD bij je scherm hebt gekregen steek die er is in.

Je moet niet een resolutie hebben als 1024x768 / 1280x1024

Bij een 19 inch monitor is dat 1440 x 900 zodat mijn 19 inch breedbeeld ingesteld

ja, je resolutie aanpassen. (rechtermuisknop op bureaublad > eigenschappen)
als je daar geen goede resolutie kan vinden. Moet je je drivers van je videokaart updaten, of als je een CD bij je scherm hebt gekregen steek die er is in.

Je moet niet een resolutie hebben als 1024x768 / 1280x1024

Resolutie aanpassen gaat niet dit is de maximale verhouding 1260 x 768.

Ik zal de videokaart proberen te updaten.

ja dan moet je je videokaart drivers even updaten. Je computer denkt namelijk nu nog als of er een 'gewoon' scherm aanhangt.

1280x800 en 1680x1050 zijn ook breedbeeld verhoudingen.

Update werkt niet, is een oude videokaart en er zijn geen upodates meer voor na 2005.

Wat voor kaart heb je dan?

Een geintegreerde op een moederboard, ingebakken dus op een AMD xp2500. Een VIA nog wat (computer is niet van mij) type komt nog wel een keer.

Een nieuwe APG videokaart met 256 mb geheugen zoudat helpen om hem op een grote resolutie te krijgen?

Ik vind het beeld ook niet mooi, letters zijn niet scherp. Gaat de resolutie kleiner dan gaat het beter.

Ik hoor het wel

Heb je bij de moederbord fabrikant gekeken voor de laatste drivers?
Biedt dit inderdaad geen oplossing, zou je kunnen kijken naar een vervangende kaart.
Het is maar net wat voor eisen je stelt, een tweede hands 128MB zal ook wel voldoen dacht ik.
Controleer wel even of je moederbord een AGP-aansluiting heeft voordat je een kaart aanschaft.

een redelijke Nvidia 6 serie of Ati 9500 serie of hoger voldoen zeker voor de hogere resolutie die je wilt hebben.
Dus ik zou zeggen kopen een nieuwe of een 2de hands videokaartje en je hebt breedbeeld

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan