foto's beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JessicaW

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2002
Berichten
195
Hallo iedereen!
Ik heb een fotosite gemaakt, en daarbij wil ik mijn foto's beveiligen zodat mensen niet zomaar mijn foto's kunnen pikken. Maar ik weet niet hoe het moet, want ik heb thumbnails gemaakt, en als men er op klikt wordt de foto groot en in een nieuwe venster geopend dus een scriptje van no right click werkt dan niet. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Leeg

[had je post niet goed gelezen en reageerde met een stukje over javascript]
 
Geplaatst door JessicaW
daarbij wil ik mijn foto's beveiligen zodat mensen niet zomaar mijn foto's kunnen pikken.
Als je niet wilt dat mensen je foto's pikken, moet je ze niet op internet zetten.
Al zet je er nog zoveel beveiligingen op, de bezoeker hoeft de pagina alleen maar op te slaan en de foto's komen keurig in een map op zijn computer te staan.
Je zou wel een zichtbaar watermerk kunnen aanbrengen met je naam en copyrightgegevens, maar mooi is anders.
En wat is er eigenlijk op tegen dat mensen jouw foto's gebruiken?
Ik heb vanochtend mijn eigen fotosite juist zo aangepast dat de bezoeker nu de mogelijkheid heeft alle foto's in hoge kwaliteit te downloaden.
Leuk toch, als mensen je foto's zo leuk of goed vinden dat ze ze willen gebruiken. :)

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc

Leuk toch, als mensen je foto's zo leuk of goed vinden dat ze ze willen gebruiken. :)

eh nee? ik zou het echt niet willen hebben dat mensen zich voordoen als mij doordat ze mijn fotos zouden gebruiken.
 
Geplaatst door VinceStar
ik zou het echt niet willen hebben dat mensen zich voordoen als mij doordat ze mijn fotos zouden gebruiken.
Mijn ervaring is dat als je op je site aangeeft dat mensen je foto's mogen gebruiken als ze je naam en copyright erbij vermelden, ze dit bijna altijd doen; dat levert vaak ook nog hele leuke e-mailtjes en bedankjes op.
En die enkele Neanderthaler die zo onbeschoft is om je foto's zonder bronvermelding te gebruiken, ach, daar ga je je toch niet druk om maken.:)
Het grappige is overigens vaak bij dit soort vragen - want het is niet de eerste keer dat deze vraag langskomt - dat mensen die zich hier druk over maken ofwel de foto's die ze willen beschermen zelf van internet geplukt hebben ofwel de meest amateuristische kiekjes op hun site hebben staan, die ik nog niet zou willen pikken als ik er geld voor toe kreeg.:D ;)

Guus.
 
Laatst bewerkt:
das misschien zo maar je hebt ook mensen die voor hun werk fotos online zetten, en daar kun je toch echt niet hebben dat ze het meenemen. :)
 
Geplaatst door VinceStar
das misschien zo maar je hebt ook mensen die voor hun werk fotos online zetten, en daar kun je toch echt niet hebben dat ze het meenemen. :)
Natuurlijk niet, maar die mensen (beroepsfotografen bijv.) zetten meestal ook een watermerk in de foto, omdat ze weten dat iemand die het echt wil die foto's toch wel kan opslaan.
Als je het de mensen wat dat betreft echt moeilijk wilt maken, kun je je foto's in een Flash-film zetten.
Er zijn wel programma's om ze ook daar uit te halen, maar dat is toch weer wat lastiger dan simpelweg een pagina opslaan.

Guus.
 
Geplaatst door Guus abc
.... kun je je foto's in een Flash-film zetten.
Er zijn wel programma's om ze ook daar uit te halen, maar dat is toch weer wat lastiger dan simpelweg een pagina opslaan.

Guus.
prnt scrn ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan