Foto's beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroendenoot

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2005
Hallo, ik heb een fotoboek gemaakt bij mijn ledensysteem op mijn site. Nu kan elke geregistreerde gebruiker een aantal foto's uploaden. Nu is er één probleem: De foto's zijn in een map opgeslagen en iedereen, ingelogd of niet, kan deze foto's bekijken. Dat wil ik dus niet. Is er een mogelijkheid om deze te beveiligen (zonder zo'n stom pop-up inlogschermpje)?

jeroendenoot zei:
Hallo, ik heb een fotoboek gemaakt bij mijn ledensysteem op mijn site. Nu kan elke geregistreerde gebruiker een aantal foto's uploaden. Nu is er één probleem: De foto's zijn in een map opgeslagen en iedereen, ingelogd of niet, kan deze foto's bekijken. Dat wil ik dus niet. Is er een mogelijkheid om deze te beveiligen (zonder zo'n stom pop-up inlogschermpje)?
De map een hele rare naam geven en/of de foto's hele rare namen geven i.c.m. een download.php?afbeeldingid=4 pagina die de database raadpleegt en die foto vervolgens weergeeft.

En anders kun je ook nog gaan chmodden naar 640 ofzo :)

JPeetje zei:
De map een hele rare naam geven en/of de foto's hele rare namen geven i.c.m. een download.php?afbeeldingid=4 pagina die de database raadpleegt en die foto vervolgens weergeeft.

En anders kun je ook nog gaan chmodden naar 640 ofzo :)
Dat eerste had ik ook al bedacht, maar dat is niet 100% veilig.
Dat chmodden zal ik eens gaan uit zoeken.

Ik heb nu wat gelezen over chmodden en ik weet nu dat 640 betekend:

- De eigenaar kan lezen en schrijven
- Een groep kan lezen
- De rest kan niets

Nu snap ik nog één ding niet. Hoe kun je aangeven om welke mensen er in die groep horen?

Ik heb nu maar gewoon die map naar 640 gechmod, maar nu doen die foto's het niet meer. Hoe komt dat?

jeroendenoot zei:
Ik heb nu wat gelezen over chmodden en ik weet nu dat 640 betekend:

- De eigenaar kan lezen en schrijven
- Een groep kan lezen
- De rest kan niets
Jup.
Nu snap ik nog één ding niet. Hoe kun je aangeven om welke mensen er in die groep horen?
Jij waarschijnlijk niet. Dat vereist namelijk wat rechten op die server. Je kan _waarschijnlijk_ wel een trucje uithalen.

Zelf heb ik namelijk een script voor iemand geschreven wiens server in Safe Mode (:rolleyes:) draait, waardoor ik niet zomaar naar elke map even kan schrijven. Wat ik echter wel kon was schrijven naar een map waarvan de naam gelijk was aan de gebruikersnaam van de FTP-account waarmee ik het script uploadde.

Dus als ik het script uploadde onder een FTP-account met de gebruikersnaam 'jpeetje', dan kon ik ook schrijven naar een map genaamd 'jpeetje'. Wellicht dat dat ook voor jou werkt ;)

JPeetje zei:
Jij waarschijnlijk niet. Dat vereist namelijk wat rechten op die server. Je kan _waarschijnlijk_ wel een trucje uithalen.

Zelf heb ik namelijk een script voor iemand geschreven wiens server in Safe Mode (:rolleyes:) draait, waardoor ik niet zomaar naar elke map even kan schrijven. Wat ik echter wel kon was schrijven naar een map waarvan de naam gelijk was aan de gebruikersnaam van de FTP-account waarmee ik het script uploadde.

Dus als ik het script uploadde onder een FTP-account met de gebruikersnaam 'jpeetje', dan kon ik ook schrijven naar een map genaamd 'jpeetje'. Wellicht dat dat ook voor jou werkt ;)
Dat snap ik even niet. Kun je misschien even uitleggen in stappen wat ik dus moet doen? (Mijn gebruikersnaam voor het FTP-account is 'klasonline'.)

Waarom reageert er nu niemand?:(
Wie kan er mij in stappen uitleggen wat ik nu moet doen, want hoe JPeetje dat zei, snap ik niet.

jeroendenoot zei:
Waarom reageert er nu niemand?:(
Wie kan er mij in stappen uitleggen wat ik nu moet doen, want hoe JPeetje dat zei, snap ik niet.

wat dacht je van htacces en htpass... :) dit kun je vinden in je cp... trouwens volgende keer kun je ook eerst aan mij vragen he op msn :P

Laatst bewerkt:
bhost.nl zei:
wat dacht je van htacces en htpass... :) dit kun je vinden in je cp...
Maar krijg je dan niet zo'n stom inlogschermpje?

bhost.nl zei:
trouwens volgende keer kun je ook eerst aan mij vragen he op msn :P
Nee, want dan kunnen anderen er niet van leren.

Het koppelen aan mijn ledensysteem (met sessies). Als ze ingelogd zijn kunnen ze de foto's bekijken, en anders niet. Kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan