foto's branden op cd of dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taalkring

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Beste mensen,

Ik heb me wijs laten maken, dat het branden van foto's op een cd-rom beter zou zijn dan op een dvd.
Wat is daar van waar en waarom dan wel?

Gr. de Taalkring

flauweKiloUniformLima.

[edit] toen ik jouw "naam" las dacht ik dat mijn antwoord, door gebruik te maken van het Nato alfabet, wel "passend" zou zijn.

Zo ken ik er ook nog een: loop eens een wat betere pc winkel of groot warenhuis binnen en vraag eens hoeveel "soorten" CD's ze hebben v.w.b. opslagdoel.
Bij een groot warenhuis dachten ze mij wijs te kunnen maken dat ik beter een bepaalde, voor muziek bestemde, CD zou kunnen kopen dan een algemene CD.
Ik brand muziekcd's (ook voor in de auto!) altijd op nijn standaard CD'rs en ik heb nog nooit trammelant ondervonden.

Tja, t'is maar net wat de klant wil geloven...............

't enige argument dat voor een CD i.p.v. een DVD spreekt, is de hoeveelheid ruimte die een foto op CD t.o.v. een DVD inneemt. Op een DVD wordt alles "kleiner" / "compacter" gebrand, zodat bij een klein manco de kans dat er iets mis gaat, wellicht wat groter is dan bij een CD.

De kans dat je meer spierpijn hebt als 5 volwassenen een uur in een Fiat Panda hebben gezeten, zal ongetwijfeld groter zijn dan wanneer je diezelfde 5 volwassenen in een Mercedes busje (voor 8 personen) stopt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan