Fotos buiten overbelicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

francis997

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2005
hallo allemaal,

Ik heb een digitale fotocamera van medion. Deze werkte altijd perfect, maar sinds korte tijd zijn er problemen met de camera. De kleuren zien er raar uit(verkleurd een beetje rozig) en als er fotos worden genomen op een plek met veel licht, dan komen ze er overbelicht uit.
Ik heb 2 fotos bijgevoegd, 1 van binnen en 1 met veel licht(buitenlicht). Binnen is geen probleem, maar buitenlicht geeft wel problemen dan komt de foto overbelicht.
Ik heb de instellingen van de camera terug gezet naar de fabriekinstellingen..ik heb de witbalans aangepast..ik weet het niet meer.
Mischien weet iemand hier waar het aan kan liggen.

Bijlagen

• M5110097.JPG
    M5110097.JPG
    9,9 KB · Weergaven: 66
  • M5110085.JPG
    M5110085.JPG
    14 KB · Weergaven: 70
Laatst bewerkt:
Nou in theorie kan een digitale camera niet zomaar vreemd beeld geven, dit is dan toch vaak een software of instellings probleem. Je hebt niet per ongeluk een ander modus of iets dergelijks in de camera gekozen? je gunt hem de tijd op scherp te stellen voordat je de foto afdrukt. En dit beeld wat wij zien op de foto, zo ziet het er ook uit op het display vd camera?

Nou in theorie kan een digitale camera niet zomaar vreemd beeld geven, dit is dan toch vaak een software of instellings probleem. Je hebt niet per ongeluk een ander modus of iets dergelijks in de camera gekozen? je gunt hem de tijd op scherp te stellen voordat je de foto afdrukt. En dit beeld wat wij zien op de foto, zo ziet het er ook uit op het display vd camera?

Ik heb alle instellingen gezet zoals ze in het boekje staan, en ook een reset gedaan.
Een andere modus heb ik niet gekozen,en dat zou bij de reset wel terug gezet worden.
Het scherp stellen gaat meestal automatisch een aantal seconden nadat de foto is genomen.
Voordat ik de foto neem is alles op het display vd camera goed te zien. Maar nadat ik de foto heb genomen en deze op het display vd camera bekijk, dan krijg ik hetzelfde te zien als de fotos in mn 1e post.

mvg
francisa

Laatst bewerkt:
De lens aan de buitenkant is niet vies, het glas dus, deze is met een zachte schone doek schoon te maken. Lastig he als we de camera niet in onze handen hebben. Gekke vraag maar een stel nieuwe batarijen? en je hebt al gespeeld met de instellingen zei je.

Ik zie geen foto met "buitenopname"

Maak eens een echte buitenopname van auto's in je straat.

de lens heb ik net schoongemaakt met een doekje..en het probleem blijft hetzelfde. Ik heb ook de witbalans ev meting..etc.aangepast en blijft hetzelfde. Een buitenopname voeg ik bij dit bericht toe.
Zoals te zien is zijn de kleuren verstoord, en is zijn ze iets te licht.

Bijlagen

• M5110029.JPG
    M5110029.JPG
    54,2 KB · Weergaven: 86
Heeft het veranderen van de EV waarde überhapt wel effect op het resultaat? (probeer eens van minimale EV naar maximale EV)
Als dat geen effect heeft ga je toch denken aan iets hardwarematigs.

Heeft het veranderen van de EV waarde überhapt wel effect op het resultaat? (probeer eens van minimale EV naar maximale EV)
Als dat geen effect heeft ga je toch denken aan iets hardwarematigs.

Het veranderen de ev waarde van het minimum naar maximum heeft geen efect. Dus ik dacht mischien kan het aan de sluiter liggen?

Ik denk meer aan de lichtmeting.
Heb je de mogelijkheid om sluitertijd en diafragma handmatig in te stellen?
Als dat wel werkt dan kan je er bijna zeker van zijn dat de lichtmeting niet meer correct werkt.

Ik denk meer aan de lichtmeting.
Heb je de mogelijkheid om sluitertijd en diafragma handmatig in te stellen?
Als dat wel werkt dan kan je er bijna zeker van zijn dat de lichtmeting niet meer correct werkt.

dat weet ik niet. Ik heb het niet in het boekje kunnen vinden. De camera is een medion MD2998.
Ik ga ff zoeken of wat kan vinden over de sluitertijd en diafragma in te stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan