PaintShopPro (versie 8, 9, 10 of 11) is iets gebruiksvriendelijker en kan dat ook met één klik op de knop.
Één klik voor 'slimme fotocorrectie' en twee klikjes om de rode ogen te verwijderen, alles bij elkaar nog geen minuut werk.
Overigens je hebt het de camera toch wel een beetje moeilijk gemaakt, als ik het goed zie is er buiten veel strijklicht (zonlicht) over een bomenrij heen, probeer dat de volgende keer te vermijden door op een ander punt te gaan staan (als er de ruimte ervoor is)
Kijk verder eens bij de instellingen van de camera of je daar 'witbalans' kunt instellen, zet die dan eens op 'bewolkt'.
Het klinkt misschien raar, maar zelfs op een zonovergoten dag staat mijn camera daar op, de foto's worden dan meestal fraaier van kleur.
Verder als je de camera in de 'P-stand' zet kun je inderdaad zelf de EV waarde iets aanpassen indien je wilt, maar verder doet de camera alles automatisch net als nu.
Het is eigenlijk dus niks moeilijker, alleen je moet één keer uitzoeken op welke EV stand de camera de mooiste foto's maakt. (in jouw geval gok ik op één stap onderbelichting)
Wat betreft de ISO waarde, die kan je ook vaak 'vast zetten' in de setup van de camera, iets wat ik de meeste toch wel aanraadt omdat zeker bij de 'compact' camera's nogal makkelijk wordt gekozen voor ISO 800 omdat de camera een snelle sluitertijd wil (om maar scherpe foto's te maken) helaas krijg je dan heel vaak ruis op de foto, met name in donkere vlakken als eerste heel goed te zien.