Foto's filteren op rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

VRstefan

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2014
Hallo Forum,

Ik dacht Access onder de knie te hebben. Niet dus :(

Mijn access bestand dient voor plaatsbeschrijvingen te registreren. Zeer gedetailleerd want vb elke muur in elke kamer kan beschreven worden. Mogelijkheid bestaat om per muur fotos te koppelen.

Op het rapport moet ik dus een subrapport zetten met die muren zodat die mooi per kamer opgesomd kunnen worden. Ik zet er ook de eventuele fotos onder de muur. Ik verwacht echter dat alle muur-fotos van die kamer worden afgebeeld. Ik wil de juiste foto onder de juiste muur hebben.

Is dit mogelijk?

Groeten,
Stefan

Niemand heeft Access ooit écht onder de knie :).
Maar het kan wel, als je het rapport laadt met de gebeurtenis Details_OnFormat.

Als ik die gebeurtenis opmaak krijg ik geen OnFormat maar gewoon Format?

Private Sub Details_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
Debug.Print "test"
End Sub

Probleem is dat die gebeurtenis niet wordt doorlopen als ik het rapport open. Niet op het hoofdrapport, ook niet op het subrapport.

Dat is toch geen filteren wat je bedoelt? Als je in je formulieren nml geen foto's hebt gekoppeld aan je onderliggende tabellen (tenzij je die foto's embedded wilt gebruiken maar dat raad ik je af want de bloat van je DB gaat enorm zijn) komen ze toch sowieso niet in je rapport te voorschijn. Ik gebruik bv een tabel met daarin één record per rapport met daarin o.a. de rapport bestandsnaam (om dat rapport eenvoudig te kunnen ontwerpen via een knop in een speciaal ander formulier) en een negental tekstvelden waar de locatie van een foto kan worden opgeslagen. je kunt natuurlijk nog meer velden voorzien.
Bij het opmaken van het rapport kan je dan via onderstaande functie de foto gekoppeld laten verschijnen in een imageframe, in onderstaand geval wordt er een bewonerfoto getoond en zo die niet voorhanden is zijn identiteitsfoto, en is die ook niet voorhanden dan niets.
Er is ook niets die belet dat je dat bv combineert in een aantal subrapporten op één rapport.
Code:
Option Compare Database
Option Explicit
Dim strImagePath1 As String
Private Sub Detail1_Format(Cancel As Integer, FormatCount As Integer)
    setimagepath1
End Sub
Code:
Function setimagepath1()
On Error GoTo PictureNotAvailable
    strImagePath1 = Me.TxtImageName
    Me.ImageFrame1Foto.Picture = strImagePath1
Exit Function

PictureNotAvailable:
    If (IsNull(Me.TxtEid_foto.Value)) Then
            strImagePath1 = ""
            Me.ImageFrame1Foto.Picture = strImagePath1