Fotos in access

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pulstar

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2011
Hallo iedereen,
Zit al ganse dag te zoeken maar heb oplossing nog niet gevonden:(
Probleemstelling:
1) heb in access een tabel met stamnummer (= is primary key), naam, voornaam, gsm nr, en nog wat andere gegevens
2) heb op D-schijf een map "D:\werk\fotos" met alle fotos van onder 1) vermelde personen. Deze fotos hebben elk als naam de stamnummer van betreffende persoon > *****.jpg

Hoe kan ik de +-4500 fotos automatisch koppelen zodat die weergegeven worden op een formulier in de vorm van een contactpersonenkaartje met foto

Ter info: ben leek in access. Dus als het even kan eenvoudig uitgelegd aub

Hartelijk bedankt voor jullie hulp
Eric

Je kunt bijvoorbeeld een bijwerkquery maken, waarin je een bestandsnaam aanmaakt op basis van het pad, en het stammnummer + de extensie .jpg. In het veld <Bijwerken met> staat dan iets als"
"D:\werk\fotos\" & [Stamnummer] & ".jpg"

Als de bijwerkquery is uitgevoerd, zou je voor alle personen een veld moeten hebben waarin de volledige padnaam + foto zou moeten staan. Hoe je die foto dan laat zien, is weer een ander verhaal; dat hangt een beetje af van je Access versie.

Hey Octafisch,

ik zit een beetje met hetzelfde probleem!
hoe ik het pad moet maken dat had ik al uitgedokterd, maar het is nu idd om deze foto te laten zien op een rapport...
ik heb access 2007, wat is daar volgens jou de aangewezen weg om dit te doen?

grtz,

chris

Volgens mij heb je deze vraag ook nog in een eigen topic gesteld (wat overigens prima is!); het lijkt mij beter om de vraag in één topic af te handelen.

Hey,

ik had ze idd eerst zelf gesteld en dan nog wat verder gezocht of dit al eerder aan bod gekomen was, en blijkbaar was dat het geval nog niet zo lang geleden...
vandaar dus de dubbele post... waarvoor mijn excuses!
ik heb er ook al antwoord op gehad, maar het werkt hier bij mij toch nog niet helemaal...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan