Foto's in de iCloud in de verkenner op 3 plaatsen zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanskraan

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2005
Mijn foto's in de iCloud zijn in de Windows verkenner op 3 plaatsen zichtbaar te maken
Pad 1) iCloud-foto's
Pad 2) C:\Gebruiker\Naam\Afbeeldingen\iCloud-foto's\Foto's
Pad 3) Deze PC\Afbeeldingen\\iCloud-foto's\Foto's en bovendien op mijn iPhone 13
Dit lijkt mij wat overdreven en ook niet handig.
Ik heb geprobeerd om het mapje Foto's volgend Pad 2 in zijn geheel te wissen maar dit gaat niet. In eerste instantie wordt er een waarschuwing gegeven dat de foto's bij het wissen niet naar de prullenbak worden verplaatst maar negeer je deze waarschuwing en ga je toch door, dan verschijnt de mededeling: "Map in gebruik. De bewerking kan niet worden voltooid omdat de map of een bestand in de map of het bestand in een ander programma is geopend. Sluit de map of bestand en probeer het opnieuw"
Nu denk ik dat deze suggesties niet juist zijn omdat deze mededeling ook verschijnt als je alleen de verkenner direct na het opstarten van de PC opent. Er staat dus m.i. verder geen ander programma, map of bestand open.
Heeft iemand suggesties om 2 van de 3 paden te wissen zonder dat automatisch ook alle foto's in het derde pad gewist worden?

Zet eens afbeeldingen van verkenner waar ze op staan hier neer, zouden zomaar symbolic links kunnen zijn.

Net wat Lange Pier zegt. Heb je gekeken of die foto's fysiek op de genoemde locaties staan?

Pad 1) iCloud-foto's
Is dat geen link naar de iCloud-foto's

Staan daar niet de foto's om te uploaden/synchroniseren naar de iCloud?
Lijkt mij logisch.

Pad 3 een link?

Laatst bewerkt:
Lange Pier,
Geen idee hoe ik een uitsnede van de verkenner moet maken en in dit bericht moet zetten. Misschien dom van me maar beter toegeven dat ik dom ben dan er wijs omheen praten om het te verhullen.
Geef s.v.p. aan hoe ik een uitsnede van de verkenner moet maken.

Lange Pier en Senso,
Vlak voor de bestandsnaam bij vrijwel elke foto staat een groen cirkeltje met de letter v in het midden. Dit betekent toch dat ze in de cloud staan, niet? Of is dit ook weer een domme opmerking? Mijn excuses dan.

Dit lijkt mij wat overdreven en ook niet handig.
Al uw foto's worden opgeslaan bewaard in iCloud.
Al deze Foto's worden bewaard op uw iPhone ook in de Cloud.
Via iCloud worden ook dezelfde foto's in Windows ook zichtbaar.
Als je foto's gaat verwijderen op uw iPhone zal deze ook op je pc automatisch verwijderd worden en omgekeerd.

Pad 1) iCloud-foto's
Pad 3) Deze PC\Afbeeldingen\\iCloud-foto's\Foto's en bovendien op mijn iPhone 13
Dit verwijst naar een en dezelfde map in de Cloud.

En als je nog eens inlogt in iCloud daar bevind de map Foto's

Laatst bewerkt:
Dom of niet dom maakt niets uit. Jij moet weten hoe het zit! Volgens mij moet je kunnen zien op de genoemde locaties aan de groottes kB/mB/eigenschappen of die foto's daar fysiek = werkelijk staan of zijn het links.

Daniel zegt:
Foto's staan fysiek in de iCloud en ook fysiek op de iPhone. Ik kan dat niet bevestigen, want ik werk met beide niet.
Geen idee hoe ik een uitsnede van de verkenner moet maken en in dit bericht moet zetten. Misschien dom van me maar beter toegeven dat ik dom ben dan er wijs omheen praten om het te verhullen.
Geef s.v.p. aan hoe ik een uitsnede van de verkenner moet maken.

Jij bedoelt screenshots?
Beste Hans dom zijn, wat niet waar is, is één, maar lui zijn is erger. Geregistreerd 2005! Forumregels en handleiding lezen en gebruiken te lui voor? Schaam je!;)

Er staat genoeg screenshot-software free op internet (o.a. Gadwin Print Screen). Op Helpmij > rechtsonder > Ga geavanceerd en kies de Paperclip om bestanden te uploaden.

Screenshot software free.

Laatst bewerkt:
Volgens mij gaat dat artikel over iCloud-fotobibliotheek. Maar goed, als je zoveel ingewikkelde langdradige uitleg nodig hebt voor zoiets simpels waar foto's staan en het beheer ervan dan deugt de software volgens mij niet. Ik begrijp er in ieder geval niets van en gezien de reacties in dat artikel sta ik niet alleen.

Ieder mens zou zonder meer moeten weten waar zijn/haar foto's fysiek staan. Als je dat niet weet moet je nergens aan beginnen want je loopt een groot risico dat je foto kwijtraakt of er niet meer bij kunt. Dat is een feit. Punt.

Dat is een betere uitleg. Echter het is weer ontzettend ingewikkeld en keer op keer staat in de tekst, dit kan niet en dat kan niet. Om moedeloos van te worden. Stel dat je alles 100% zou begrijpen wat er staat dan moet je nog een goed geheugen hebben om het te allemaal te onthouden. Beheren kun je niet volledig via de pc want bepaalde zaken gaan alleen via .com. Dat is ook ongewenst. Je weet niet waar je aan toe bent met gewijzigde, verwijderde, geüploade en gedownloade bestanden. Zeer onduidelijk allemaal. Ik begrijp totaal niet wat er moeilijk is aan synchronisatie. Als de consument zijn/haar pc als bron ziet dan moeten alle apparaten gesynchroniseerd worden met het principe maak doel gelijk aan bron. De rest is allemaal gezeur en heeft een ander doel. Welk doel mag je zelf invullen!

Laatst bewerkt:
Lange Pier,
Bijgaand de screenshots van de verkenner die je leiden via pad1, 2 en 3 naar het mapje met de foto's. (Ik hoop dat dat goed gaat)
Ik heb de docu waarvan de links door Manamana en APleman zijn verstrekt, nog niet bestudeerd. Wellicht staat daar de oplossing voor mijn probleem in.
Nogmaals: Ik wil dat ik slechts op 1 plaats in de Windows PC Verkenner de foto's kan bekijken, en niet op 3 plaatsen. 3 plaatsen is alleen maar verwarrend en m.i. onnodig, echter de paden en/of het mapje met de foto's zomaar wissen, gaat niet. Zie boven wat er verschijnt als je probeert het mapje met de foto's op de ongewenste plaatsen te wissen.

Screen Shot 04-02-23 at 01.25 PM.PNG

Screen Shot 04-02-23 at 01.36 PM.PNG

Screen Shot 04-02-23 at 01.48 PM.PNG

Ik zie de aanwijzingen met interesse tegemoet.

Ik begrijp niets van het laatste antwoord. Kan je wat duidelijker zijn?

Ik heb beide documenten aandachtig gelezen maar kon helaas niet vinden hoe ik mijn probleem kan oplossen. Ik ben nog steeds benieuwd hoe ik 2 van de 3 paden die leiden naar de foto's en de foto's kan wissen zonder dat de ze ook worden gewist op die ene andere plaats.

Vlak voor de bestandsnaam bij vrijwel elke foto staat een groen cirkeltje met de letter v in het midden. Dit betekent toch dat ze in de cloud staan, niet? Als de verkenner in de mode Details wordt gezet dan staat dat symbooltje in de kolom Status. Wat stelt nu de waarde van de Grootte voor als de bestanden in de cloud staan? Het is voor mij een raadsel.

Hans,
Er zijn anders geen problemen vermoed ik.
Waarom zo diep graven in je verkenner?
Dus alles OK

Als ik je screenshot bekijk is het een en dezelfde Foto app die je weergeeft.
En op je iPhone zal je dezelfde app openen om je fotos te bekijken.

Deze app zie er zo uit

Bijlagen

• OIP.DWIEf8GGe6j5rCZtGQUyjgHaHa.jpeg
    OIP.DWIEf8GGe6j5rCZtGQUyjgHaHa.jpeg
    12 KB · Weergaven: 13
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan