fotos in diavoorstelling weergeven php

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annemieke13

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 mei 2011
Goedemiddag,

Ik heb een website (Anders zou ik hier niet reageren denk ik) in php gemaakt.

maar ik wil graag dat ik op verschillende pagina's foto's kan plaatsen en dat ze gewoon 'groot' zichtbaar zijn in soort diavoorstelling.

Ik heb via frontpage geprobeerd want daar zit ook de optie in. Maar ik krijg het niet werkend.

Hoe en wat is de makkelijkste manier om dit te doen.

mijn website is www.mts-amani.com

Nadeel nu is nml dat al mijn foto's geplaatst worden via tinypic. (iemand vertelde dat dat het makkelijkste was omdat het dan geen ruimte kost oid. maar nu kunnen ze niet vergroot worden als je erop klikt)
Ik hoop graag hier antwoord of hulp bij te krijgen.

Laatst bewerkt:
omdat iemand anders voor de mij deze website zou maken en onderhouden, en zij kon alleen php.
Toen heb ik het overgenomen omdat het me nogal simpel leek..

Is het makkelijk om het om te zetten naar HTML? Ook als ik er helemaal 0 verstand van heb verder..??

om hoeveel foto's praat die er op je server zouden komen te staan?
(lijkt me niet dat je er meer dan 1000 op je site hebt)
HTML zou ik niet aan gaan beginnen, dan moet je voor elke foto een pagina maken.
PHP is een dynamische oplossing en daarmee kun je een 1 pagina voor elke foto gebruiken.

Sorry voor de verlate reactie maar het gaat om wel meerdere foto's gaat om ongeveer zo.n 200 foto's die ik er op wil plaatsen.

En dit moet ook weer makkelijk veranderbaar zijn. Dus dat ik makkelik fotos kan veranderen e.d.

Ik wil als dat kan een soort slideshow hebben..

Ik neem aan dat de foto's onderverdeeld zijn in verschillende mapen.
Als ik jou was zou ik eerst een pagina maken die dynamisch de mappen weergeeft op het scherm.
Die mappen maak je als links naar een pagina waar je dynamisch de foto's als tumb weergeef.
Ook bij al die tumbs zorg je dat ze klikbaar zijn waarmee je ze via javascript of jquery of php kunt weergeven in de browser.

als voorbeeld, kijk eens op www.degoudenpluim.nl onder de knop foto's
Dit werkt helemaal met php en eens minim stukje jquery.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan