• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

foto's in excel krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chris Cools

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2008
Hallo,

ik worstel al een hele tijd met het volgende:

ik heb een excel waar enkele honderen artikels in komen in de eerste kolom.
in de tweede kolom naast het artikel had ik graag de foto van het desbetreffende artikel kunnen tonen.
deze foto's staan allemaal samen in een map op onze server.
de naam van de foto is gelijk aan de naam van het artikel + ".jpg".

Is er een eenvoudige manier om de foto's in die excell naast het artikel te krijgen?
ik ken geen VB, dus daar kan ik me niet mee behelpen...
zijn er formule's , bepaalde trukjes die dit kunnen klaarspelen?

alvast bedankt!

mvg,

chris

Hierbij een simpel bestandje dat misschien wel in de buurt komt van wat je wilt. Je plaatst de image beter bovenaan en blokkeert dan dit gedeelte, zo scrollt de foto niet weg.
Succes ermee.

Beste groeten,
Paul.

Edit: Bij nader inzien kan je beter ook fouten opvangen. De code wordt dus zo:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    On Error Resume Next
    Image1.Picture = LoadPicture("p:\" & Target & ".jpg")
    On Error GoTo 0
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hartelijk bedankt voor jullie antwoorden!
met het eerste antwoord lukt het me niet om gedaan te krijgen wat ik wil, aangezien ik vermoed dat ik dan eerst op voorhand al moet weten hoeveel foto objecten ik moet invoeren.

Ik ben dan eens gaan kijken naar de thread, en daar snap ik dan niet zo goed wat ik moet doen...
naar welke cel wordt er dan juist gekeken om te bepalen van welk artikel er een foto moet opgehaald worden, en in welke cel wordt deze dan weergegeven?

alvast bedankt om me te helpen!

grtz,
chris

Bij const Afb_Map wijzig je naar de juiste dir
Artikels in kolom A, foto's in kolom B

dankjewel, nu werkt het wel!
heb wel nog 1 probleem, als je kijkt naar het bestand in bijlage heb ik enkele artikels toegevoegd, dan de macro laten lopen, maar de foto's worden deels op mekaar weergegeven.

is er een manier om ervoor te zorgen dat de groottes van de cellen wordt aangepast aan die van de foto's ?

alvast bedankt!

mvg,

chris

Bijlagen

Alle rijen met artikels selecteren, rechtsklikken en algemene rijhoogte invullen.
Volledige kolom B selecteren, rechtsklikken en kolombreedte invullen.
Wil je de foto's kleiner dan kan je experimenteren met de cijfers in de macro tot het juiste formaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan