• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Foto's invoegen in sjabloon Excel mbv Userform

Status
Niet open voor verdere reacties.

CamJacobus

Verenigingslid
Lid geworden
29 mrt 2016
Goedenavond,

Ik heb nu een uitdaging waar ik me een beetje in verslik.:confused: In de bijlage heb ik een voorbeeld van een userform, waarbij ik een aantal foto's wil selecteren en deze na een druk op de knop op respectievelijk de posities 1, 2, 3 enz. wil plaatsen (bij voorkeur verkleind). Bij voorkeur wil ik een link kunnen kiezen, waarbij een kleine thumbnail wordt getoond en waarbij ik tevens een opmerking kan plaatsen. De foto en de opmerking zouden dan op de juiste positie geplaatst moeten worden. Ik heb zelf nog geen code geschreven, omdat ik er niet uitkom. Bij de module staat wel een stukje VBA-code beschreven waarmee ik foto's onder elkaar kan inlezen, dit is echter niet mijn bedoeling. Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Bekijk bijlage 2016-08-30 Test invoegen foto in sjabloon.xlsm

Goedemorgen,

Wellicht vraag ik het onmogelijke, dan hoor ik het ook graag van de hier aanwezige experts.

Alvast bedankt!
Jaco

Beste Jaco,
Geduld is blijkbaar niet uw beste kant:D
Ik ben bezig met iets in elkaar te flansen voor zoverre ik uw vraag heb begrepen, binnen een uurtje of zo heb je een vbtje

Haha, dat valt inderdaad nogal tegen ;). Ik ben verwend, de paar keer dat ik een vraag gepost had, had ik in no-time antwoord.

Ik wacht nog even 'geduldig' af. :thumb:

Hoi ongeduldige Jaco,:P
Mischien waren je vragen dan een stuk eenvoudiger;)
had ik in no-time antwoord.
Maar bij deze, mijn poging voor deze vraag in bijlage.
Hopelijk komt het in de buurt.
Een beetje uitleg
In het werkblad 'Interface' in cel C8 zet je uw correcte path (vergeet de backslash op het einde niet)
In Blad 'Data'
Kolom D
de titel van uw foto's,
Kolom E
de omschrijving van uw foto's
Kolom F
de naam van uw foto's
Kolom G de link naar de fotomap (is met formule, formule kan je eenvoudig naar beneden doortrekken)
Volgende
Onder Tab formules -> Namen beheren ->Pics_All
Dit kan je gewoon letterlijk overnemen als je de naam 'Data' gebruikt (Aanmaken in Naam definiëren)
Blad1 is het blad waar de foto' komen te staan.

Userform
Spreek normaal gezien voor zich.
Kies een foto in de listbox (dubbelklik) en selecteer een plaats via een optionbutton in frame 1. (vbtje heeft er 10)
Foto wissen klik op een optionbutton in frame 2, foto is pleite.

Om te testen
Plaats het excelbestandje in een map (ik heb de naam fototest gebruikt,maar maakt niets uit)
Plaats in hetzelfde mapje een ander mapje waar de foto's komen in te staan (ik heb de naam fotosUserform gebruikt, maar maakt niets uit)
Zorg wel dat je het juiste path in C8 zet met backslash!

Laat maar weten als er vragen zijn, ook als ik de bal compleet heb misgeslagen.

Bijlagen

Je hebt er een heel project van gemaakt. Ziet er goed uit. Bedankt dat je er zoveel tijd voor vrij hebt willen maken! :thumb:

Het is niet helemaal zoals ik het bedoeld had, maar ik denk dat ik hier wel verder mee kan. Ik ga in het weekend hier verder mee spelen. Als ik dan nog vragen hebt, zal ik dat hieronder posten.

Groeten,
Jaco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan