Foto's komen gekanteld op Marktplaats

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Ik maak foto's met de iphone die ik sinds kort heb. De foto's staan dan in het 'Album' precies zoals ze zijn genomen. Die foto's sla ik op in Google Drive en daar staan ze ook goed. Vanuit Drive download ik ze in de map Downloads van mijn laptop (Thinkpd X250 met LinuxMint). Daar staan ze ook goed. Vanuit Downloads sla ik ze op (kopieren of knippen/plakken) in mijn map Afbeeldingen waar ze ook goed staan. Echter, als ik de gemaakte foto's vanuit Afbeeldingen op Marktplaats zet, zijn ze gekanteld!!! Heb van alles geprobeerd zoals foto's in Afbeeldingen draaien en als zodanig opslaan, maar zelfs als ik ze op z'n kop zet, blijft de foto, als ik die op Marktplaats zet, 90 graden gekanteld.

Waar kan dit aan liggen? Als ik foto's maak met mijn oude Motorola (android) dan stuur ik ze naar mijn emailadres en sla ze vervolges ook op in mijn map Afbeeldingen. Daar staan ze dan ook goed. Als ik die foto's vanuit Afbeeldingen op Marktplaats zet staan ze wel goed.

Doordat je foto's bewaard worden in iCloud op je iPhone.

Ik gebruik iCloud voor Windows met hetzelfde Apple ID account van mijn iPhone.
iCloud-foto's configureren en gebruiken op een Windows-pc
Alle foto's en video's in iCloud worden veilig bewaard in iCloud-foto's zodat deze op al uw apparaten beschikbaar zijn.
Afbeeldingen op Marktplaats zet staan ze wel goed.

je kan in marktplaats ook de foto's kantelen. Dat is zo gebeurt.

Dat zou een prima oplossing zijn, maar hoe doe ik dat?

Heel simpel:

1. je upload de foto van je keuze
2. (zie screenshot voor de duidelijkheid) ga met de muis op de foto staan en klik op foto aanpassen
3. in het nieuwe venster klik op roteer (zie screenshot) en daarna op klaar.
4. En klaar is LWM

Bijlagen

• Screenshot 2022-10-06 at 14-14-53 ≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen.png
    Screenshot 2022-10-06 at 14-14-53 ≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen.png
    67,8 KB · Weergaven: 25
  • rotatie.png
    rotatie.png
    59,8 KB · Weergaven: 26
  • Screenshot 2022-10-06 at 14-16-20 ≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen.png
    Screenshot 2022-10-06 at 14-16-20 ≥ Marktplaats - De plek om nieuwe en tweedehands spullen.png
    147 KB · Weergaven: 23
Ja, dat werkt perfect. Bedankt! Blijft wel vreemd dat de foto's gekanteld op Marktplaats komen, terwijl ze goed in Afbeeldingen zitten.

ja, dat klopt. Voor dat ik dit in de gaten had dat je via MP de foto's kon roteren, deed ik het altijd met Gimp. Dan sloeg ik de goede foto op als een jpeg en dan was alles oké. Heel raar dus. Maar dat is best een werk als je veel verkoopt. Dit gaat makkelijker zo in MP zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan